torsdag 8 mars 2018

Lite BuJo önskningar

Detta är ett betalt samarbete med Engelbert Strauss.



Jag kollade in hemsidan till Engelbert Strauss för att se efter lite inspiration till min Bullet Journal samling. Jag har sett på deras hemsida förut och vet att man kan hitta det mesta, inte bara verktyg, arbetskläder och skor, men också en hel del kontorsaker som pennor, papper och skrivböcker. Bullet Journal kan bli en dyr hobby, men när man kollar in andra hemsidor än dyra hobbybutiker så kan man spara in lite pengar och hitta något som andra kanske inte har. Sen kan man inte få för många pennor (även om min man tycker det). Jag brukar se efter hobbygrejer på Etsy och från Tanum. De har bra utval av diverse skrivprodukter, om än väntetiden till Etsy kan vara ganska lång beroende på från vem du beställer ifrån.




Jag såg notatboken som man kan få i olika storlekar, men också med helt vita sidor eller med rutnät. Det jag verkligen gillade med boken är att sidorna är numrerade, det gör det enklare när man ska hitta tillbaka till vissa listor.

Jag är alltid på utkik efter highlighters och de här hade så fina färger. Staedtler vet jag är bra, jag har använt samma märke fast andra färger när jag studerade och var riktigt nöjd.

De tunnare pennorna är bra när man ska skriva i boken. Jag försöker att använda massa fina färger, och gärna att olika saker jag gör ofta har en egen färg. Förskolejobbet är till exempel turkos, viktiga saker i rött och semester i rosa. Det gör verkligen något med sidorna när det blir mer färgglatt, plus att jag med en gång kan se vad jag är ute efter.

Något som helt klart hade hjälpt att minska tiden på att skriva datum hade varit en datumstämpel. Jag utgår ifrån att den är enkel att använda + att det blir snyggt och ser likadant ut i boken (något som kan vara hjälpsamt när man skriver som en kratta).

Nu får jag kläder via jobbet, men såg att de har en riktigt fin arbetsjacka som är vindtät i en snygg lilafärg på rea. Gillar att det görs arbetskläder som inte bara är svarta eller mörkblå.

Har du kollat in hemsidan till Engelbert Strauss någon gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...