tisdag 20 mars 2018

En kall söndag för två veckor sen

Söndagen för två veckor sen var jag och Martin ute och gick i områden vi inte varit i förut. Vi har planer på att köpa ett radhus eller ett enplanshus inom fem år, men tänker att det är lika bra att börja kolla in olika områden vi kan tänka oss att bo i. 

Vi hade valt en dag som var hemskt kall med massvis av snö, inte den ultimata dagen att vara ute i flera timmar på. 

P3110002
När vi blev kalla och trötta gick vi till Cocoa som ligger vid Birkelunden. 

P3110003
Var så skönt att slippa vara ute, men vi fick vänta hemskt länge på våran varmchoklad. 

P3110006

P3110007
Jag drack en varmchoklad med smak av hallon och med mini marshmallows på. 

P3110013
Tog sån himla tid att få tillbaka värmen. Sen hade jag inte på mig en varm tröja, vilket var en dumt val. 

P3110015
Vi gick lite runt på Lökka och tittade i butiker. Gick förbi Velouria Vintage där jag köpte två kashmirtröjor. 

P3110016
Vi gick vidare till Mathallen och kollade lite där. De hade gjort om lite grann och fått in nya matställen. Vi åt ingenting, men det är inspirerande att se vad de har där. 

P3110018
När vi blev hungriga gick vi till Eldhuset för att äta lite mat. Vi var tidigt ute, så det var inte så många där, vilket var skönt. 

P3110019
Jag åt tre små sliders som var riktigt goda. Älskar att det har blivit populärt, gillar att man kan få flera små hamburgare med olika smaker att testa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...