måndag 15 augusti 2016

Veckosammanfattning

Nu är en vecka av renoveringen färdig och det är en vecka kvar till skolan börjar. Har ledigt hela veckan, så jag och Martin flyttade hem till mamma så vi får sova ut och slipper lite byggdamm. Ska bli skönt att kunna röra på sig lite mer än att sitta fast i sängen. Har även mer möjlighet för blogging. Trots att det stort sett kräver en dator och egentligen en kamera har jag inte fått till mitt skrivande alls. Hoppas det blir bättre nu. 

Tänkte visa lite bilder från förra veckan. 

Måndag
Jag började dagen med att ta bilder på hur badrummen var. Tänker att det kan vara kul att jämföra med sen när renoveringen är färdig. 

När byggarbetarna kom for jag in till stan. Tänkte vara hemma hos mamma, men där hade ingen vaknat än. Jag tog t-banan till Kolsås och tillbaka på grund av att det vräkte ned. 

 Jag och mamma hängde i Frogner parken och gick omkring när vädret blev bättre. 

 Vi gick till Sköyen och fikade innan vi for hem. 

Tisdag

 Martin började sent på jobbet så vi tog en frukost på Samson innan han tog t-banan till jobbet och jag for hem till mamma. 

 Jag och mamma hängde i Frogner parken igen, men med lite bättre väder. 

 Jag köpte med mig jordgubbar till jobbet. Nu när sommaren kommer till sitt slut märker jag hur lite sommar det känns som jag haft. Nästan inte badat och inte ätit så många solvarma jordgubbar som jag borde. 

Onsdagen
 Jag och mamma hängde lite omkring på Aker brygge och tittade. 

 Hermés skyltfönster är väldigt fint just nu. 

 När Martin var färdig på jobbet möttes vi vid Ingensteds för att se på lokalen där vi ska ha våran bröllopsfest. 

 När vi gjort det hittade vi en uteservering och firade med lite dricka och började planera lite mer. 

 Vi åt middag på en nytt ställe på Grönland. Kommer inte ihåg namnet, men det var ett mysigt ställe. 

 När vi kom hem hade jag fått hem ett litet paket. 

Torsdagen
 Martin började sent igen så vi tog en fika innan han började på jobbet. 

 Jag, mamma och min syster var på Ekeberg och tittade på djur och spelade minigolf. 

Lördagen
 På lördagen var det en Pokémon Go tävling på Aker Brygge som jag och mamma var med i. Var väldigt kul måste jag säga. Martin mötte upp oss med sina saker. Sen fick han nyckel till mammas lägenhet så han kunde lämna grejerna där. 

Vi gick förbi en svanfamilj som simmade lugnt omkring.
På kvällen for jag och Martin ut med några vänner och på söndagen var vi förbi hans mormor som hade fyllt år. Sen flyttade vi hem till mamma för ett par veckor. 

2 kommentarer:

  1. Oj NUUU känns det att jag ikke har varit med på ett tag i bloggeri-världen ^^... känns som jag har missat några inlägg här tex! Ajjaaa GRATTIS till kommande bröllopen iaf, spännande och att få gå på bröllop är faktiskt riktigt roligt... har nog gjort allt inom denna genre, utom att själv gifta mig *lmao*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är lätt att missa ett par inlägg under sommaren :) Tusen tack :D Bröllopet är färdigt till 90%, ska bli väldigt kul måste jag säga :) Åh så spännande :D Har varit på totalt 3 bröllop i mitt liv :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...