torsdag 25 augusti 2016

Obos på operataket

Jag och Martin är medlemmar i Obos, en byggfirma som säljer bostäder till bra priser. Det är en hel del fördelar att vara medlem där, man får bland annat rabatter i olika butiker och förköpsrätt på lägenheter. 
Vi fick möjligheten att köpa biljetter tidigt till deras Veronica Maggio och Bernhoft konsert på operataket. Biljetterna var inte alls dyra, kostade ca 125 kr/st, och försäljningen gick till att ge olika ungdomsklubbar olika saker, som bland annat nya instrument. 

Tyvärr så blåste och regnade det en del när vi kom dit, och vi (i alla fall jag) var inte klädd för vädret. Hjälpte inte när det regnade mer och mer. Tack och lov var jag stort sett torr till Maggio som spelade sist. 

 Det var en del folk när vi kom dit, och det blev fler under kvällen. 


 Bernhoft hade en väldigt mysig stämma att lyssna på. 

 När kvällen mörknat var det dags för Maggio. 


 Hon spelade väldigt blandat med musik, det var inte bara från den nyaste skivan, utan en del äldre hits. 

 Även låten Måndagsbarn som visst var en väldig hit i Norge, då sjöng typ alla med och publiken blev väldigt peppad. 

 Helt plötsligt var det massvis med lysande badbollar som flög omkring. Några hamnade i vattnet men blev upphämtade. Var man inte beredd att fånga bollen tror jag det tog lite ont. 

 Det var väldigt mysigt vid operan i mörkret. 

När konserten närmade sig sitt slut började vi gå mot en buss hem. Och det var den lördagskvällen. 

4 kommentarer:

  1. tänk att jag aldrig har varit på konsert!! OMG!

    sv: ja vilken tur jag har haft :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, det är ändå bra gjort. Jag brukar oftast besöka ett par festivaler i Norge och England + andra konserter under av året.

      Radera
  2. Såg ut att vara riktigt trevlig stämmning...trots regnet!☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var väldigt trevligt, trots regnet :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...