lördag 15 januari 2011

Musik

Under mellanstadiet och tidigare var det verkligen pop som dominerade det jag lyssnade på. Spice Girls var verkligen nummer ett under ett par år, men det lyssnades även mycket på Vengaboys, All Saints, Aqua, Caramell och dylikt. Men betvivla inte. Några utan mina favoritvideor var Green Day - Basketcase (fina färger och lustiga masker) och the Cranberries - Zombie. Så allt hopp om mitt innerbarn är inte helt borta.

Under högstadiet blev det lite bättre. Jag upptäckte Evanescence, My Chemical Romance, Panic At the Disco, Marilyn Manson, Static-X, Linkin Park och det var de som dominerade min dåvarande MP3/iPod (och delvis den nuvarande). Men jag hade även en thing för soundtracken till Underworld och Queen of the Damned (väldigt bra soundtracks om du frågar mig). Gillade även musiken till bilspelet Burnout 3: Takedowns.

Under gymnasiet * så var det fortfarande My Chemical Romance som var nummer ett, tätt följt av Evanescence, Linkin Park, Panic at the Disco, Fallout Boy, Slipknot, Korn, Avenged Sevenfold, Bullet for my Valentine, Disturbed, Flyleaf, Fort Minor, Kate Nash, Paramore och soundtracken till Underworld, Underworld Evolution och Queen of the Damned.

Min musiksmak har inte ändrats mycket sedan högstadiet, och särskilt inte mer sedan gymnasiet. Dock så har det tillkommit ett par band som ligger varmt om hjärtat (Escape the Faith, Puscifer, A Perfect Circle, 30 seconds to mars...)


*Samma spellista som för högstadiet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...