torsdag 13 januari 2011

dango




Idag när jag var på Outland för torsdagsspelningen så hittade jag suddgummin formade som det japanska godiset (typ...) dango. Jag är ett stort fan av animeserien Clannad (trots att man blir väldigt upprörd över andra säsongen) och kunde inte låta bli att ta med mig dem hem.
På Outland har de fler suddgummin formade som bland annat sushi, cupcakes och andra japanska ätbara saker.

Innan vi började själva spelandet gick jag och Frida till ett café i närheten och delade på en macka och drack kaffe och (väldigt god) varm choklad som Frida bjöd på. Än en gång, tusen tack :)
Spelandet på Outland gick bra. Större delen av tiden spenderade jag med ett robotspel som var helt ok. Dock så tog det aningens för lång tid för mitt tycke, men det var ett trevligt tidsfördriv.
Cirka en halvtimma innan butiken stängde spelade jag och tre till zombie fluxx (som jag för övrigt vann i Outlands Fluxx-turnering för ett tag sedan). Under hela spelet var det en av medspelarna som försökte hjälpa mig med reglerna och vad de olika korten betydde under tiden jag spelade ut dem. Värst var det om jag började läsa på kortet innan jag spelade det, då började han förklara tydligt vad det innebar. Herrejisses, svårare engelska än det som står på korten till det spelet läser jag i sömnen. Var det för att jag är tjej som han betedde sig så eller blir alla pojkar/män automatiskt idioter när det flyttar till Oslo? Frågorna hopar sig och svaren är få.

Nu är det dags för sängen. God natt.

1 kommentar:

  1. Naaw! Clannad e bäst :) du lipade så mkt i after story :)

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...