fredag 29 mars 2019

En reselista: Japan

Bild: Makkhalaf

Vart ska du resa?
Jag ska resa till Japan. Kommer att besöka Tokyo, Hiroshima, Kyoto, Nara, Osaka och Kobe (som är planerat). 

Hur länge ska du vara borta?
Ett par veckor. 

Hur bestämde du att åka dit?
Jag och mannen har pratat om att resa dit länge och när vi skulle bestämma bröllopsresan var valet självklart. 

När bokade du biljetten?
Längesen. 

Vad ska du göra allra först?
Säkert gråta lite. Är så orimligt peppad. 


Var kommer du att bo?
En liten bit utanför centrala Tokyo, och centrala Hiroshima och Osaka. 

Hur ser det ut där?
Väldigt fint. 


Vad gör du första kvällen?
Utforska Tokyo. Vara hemskt trött. 

Vart äter du din första frukost?
På hotellet. Det ingår frukost. 

Vad ser du fram emot?
Att få uppleva en så stor stad. Besöka platser jag har drömt, äta massa gott och uppleva hanami. 

När exakt blev du kär i staden?
Jag började fastna för Japan för längesen och den blev mer och mer tydlig kring Gwen Stefanis L.A.M.B tid och när jag började läsa mer om olika japanska subkulturer och cosplay. Har drömt länge om att få uppeleva Harajuku, även om det är hemskt annars än hur det var för typ 15 år sen. 


Var kommer du hem med den här gången?
Massvis av minnen och en del materiella saker. 

Vad vill du lämna kvar?
Eh bra fråga. 

När åker du?
I slutet på mars. 

Några sista ord?
Hoppas du får en fantastisk vår. Följ med på min Instagram, kommer nog att uppdatera den ganska så mycket under resan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...