måndag 5 november 2018

Vecka 45

Hej. Hoppas det går bra med dig. Är väldigt varmt i Oslo för tiden, känns märkligt att bara behöva en tunn jacka nu i november när jag använde vinterjacka i oktober. 

Den här veckan är jag ensam hemma med Lucy. Martin är borta med jobbet under en vecka, så jag hoppas tiden går fort. Tycker inte om att vara ensam länge, men tiden går fort så det går nog bra. 
Jag kommer börja med fysioterapi lite mer från och med nu och hoppas på att få in mer gymträning mer regelbundet framöver. Hade varit himla bra att komma i bättre form innan vi reser till Japan om fem månader och att foten ska bli stark nog att kunna klara av allt det vi ska gå. Oh well. 

Till helgen kommer några vänner hit på besök, så det ska bli kul. Annars har inte jag så mycket planerat den här veckan. 

Här är lite bilder från förra veckan.  

Måndagen var jag på en liten kurs. Det var himla fint i taket. 

På kvällen for jag på ett annat möte på mitt andra jobb för att fylla i lite papper. Hade handlat innan jag for hem och köpte blåmögelost i små förpackningar. Känns som sådana oststavar, fast för vuxna. Åt en medan jag väntade på t-banan hem. 

Såg på Chilling adventures of Sabrina. 

Lucy skulle absolut ut lite grann på kvällen, så då gjorde vi det. Men vi var ute i typ tio minuter innan hon var kall och ville in. 

 Tisdagen var det massa snö och vi var med jobbet i Vålerengaparken och lekte i snön. 

Så här ser det ofta ut när jag sitter vid datorn. Lucy gillar inte när jag håller på med saker med skärm, hon kräver så mycket uppmärksamhet då. 

 Det var ju Halloween, så jag tog lite bilder med Lucy. Förstår inte hur andra kattägare får till bilder där deras katter sitter ordentligt och tittar in i kameran... 

Torsdagen var vi ute lite grann och lekte i några snöhögar som var kvar sen tisdagen. 

Vi var inte ute så länge, men tror hon var förnöjd. 

 För jag fick massvis med mys när vi satt i soffan. 

Fredagen hade jag på mig min nya vinterjacka från Zizzi. Det bästa med den (förutom att den har dragkedja) är att den har huva. Skulle till doktorn och sen på planeringsdag med jobbet.

 Efter att vi var färdiga med planerandet for jag och mina kollegor till Skatten på Töyen torg för att äta. Jag åt hummus med kyckling, mandlar och granatäpple. 

 Det var väldigt mysigt där. 

När vi var färdiga där kom Martin och vi hängde där ett par timmar innan vi for hem och såg på film.

Vi hade besök av denna här och hade varit på tekniskt museum i över två timmar. Hon somnade nästan med en gång på trikken och sov helt ned till centrum. 

 Vi åt mat på Max och jag fick bästa ordernumret. 

När vi kom hem igen var det massa lek och bus. 

Efter middagen blev det massa godis. Bianca fick sin egen godispåse och fick välja vad hon skulle ha för något.

Sent på kvällen sa B själv att hon ville sova och Martin la henne i gästrummet. Var så himla fint att höra han sjunga nattsånger och berätta historier. 

När jag skulle sova kollade jag att B fortfarande sov och levde. Där hittade jag Lucy som låg och sov. Alltså hur gulligt kan det bli?

Söndagen försökte Lucy ta Biancas frukost, vilket B inte gillade. 

På eftermiddagen blev Bianca hämtad av sina föräldrar och de tog med sig Martin som skulle till sitt jobb. 
Jag for hem till mamma och åt middag. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...