måndag 3 oktober 2016

Veckosammanfattning

Glad måndag.
Tänka sig att det redan är oktober, om mindre än tre månader är det ett nytt år. Det är så märkligt hur fort tiden har gått.

Veckan som var hade jag praktik, vilket var en helt ok upplevelse. Vet inte helt om jag ser fram till den fyra veckors långa praktiken som börjar i vecka fyra, om jag ska vara ärlig. Men det får gå som det går, jag måste oavsett ta den för att få ta examen.

Nu har det börjat hända lite saker i lägenheten, det har äntligen blivit bestämt ett firma som ska renovera lägenheten och vi ska boka ett möte med de i löpet av veckan hoppas vi. Jag längtar verkligen hem nu, är så otroligt less att leva hur en resväska även om vi har ett fast ställe för nu att bo på. Jag hade bara packat kläder för två veckor, börjar bli lite less på det jag har med mig om jag ska vara ärlig. Plus att det mesta är menat för varma sommardagar som det var i augusti och inte de kalla höstdagarna i oktober.

Den här veckan börjar jag med ett projekt i skolan som ska bli spännande att genomföra. Sen blir det som sagt förhoppningsvis möte med de som ska renovera lägenheten, jag ska till min doktor för att kolla om jag inte tål mjölkprodukter, på fredagen ska jag och sambon och se på Marvel Live och helgen är ledig. Hoppas på fint väder.

Här är några bilder från veckan som var. 

 Måndagen var jag förbi lägenheten och kollade hur det gick. Alla saker var nedpackade, några möbler som ska sparas var inplastade. 

 Och möbler som ska kastas var framme. 

 Var så himla märkligt att se. 

 Tisdagen var en lång dag, 9-15.30 på praktiken och sen 16-24 (med en två timmar rast någonstans) på jobbet. Åt en liten bakelse för att hålla ut. 

 Onsdagen var det lite speciellt, regnade massvis ena sekunden och solsken nästa. Fick en superfin regnbåge i alla fall. 

 Fredagen såg jag klart Freaks and Geeks. Borde verkligen ha fått fler säsonger än bara en, blev ett lite dåligt slut. 

 Lördagen var jag på jobb bokstavligen hela dagen, hade jobbpass från halv tolv till två, fem till åtta. Fick inte gjort så mycket den dagen (förutom tre timmars pausen mitt i allt). 

Söndagen vaknade jag upp till lite solsken innan det var dags att komma sig till jobbet och jobba som på lördagen. 

Har du några spännande planer till veckan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...