måndag 19 september 2016

Veckosammanfattning

Redan måndag och tiden verkligen flyger fram. Även om det är fint med sol och värme (vi hade nästan tjugofem grader varmt varje dag hela förra veckan) så hoppas jag på lite mer höstigt väder snart. Men jag måste erkänna att desto mindre tid jag behöver spendera i strumpbyxor, desto mer glad är jag. 

Denna här veckan kommer det att hända en del trevliga saker, idag ska vi på en bröllopskväll på Kitchn, det är spelkvällar och filmkvällar inplanerade, så det här blir bra. 

Nu har vi bott i hotellägenhet i en vecka, och det går bra. Men jag saknar min säng, att kunna hitta mina saker där de ska vara och så. Nu har vi bott borta i över en månad, och det känns verkligen. Badrummen blev klara förra veckan, så i ett alternativt universum är det en Christina och Martin som inte har upplevt vattenskadan och bor nu hemma. Avundas dem för att vara ärlig. 

Men nu dags att se på bilder från förra veckan. 

Måndag

 Jag har en ny skolväg att gå, så jag går bakom slottet och förbi slottsparken. Väldigt mysigt måste jag säga. 

 På måndagskvällen var jag ute och gick med mamma och Martin. Jag och mamma fångade pokémons och Martin ville bara ut och gå. 

 Det är verkligen fina, varma kvällar nu. 

 På operan visar dom en föreställning som heter War Requiem och gör reklam för den på de stora fönsterna. En väninnas man jobbar som operasångare och är med där. 

Onsdag
 Onsdagen var jag på Hovedöya med mamma. Vi gick runt och tittade, åt lite mat, badade och fikade. En väldigt mysig dag. 


Torsdag
 När jag kom hem från jobbet var månen så fin mellan träden. 

Fredag
 Jag och Martin var på Höstsabbath som vi är varje år. Ett eget inlägg kommer sen. 

Lördag
 På lördagen skulle vi förbi Steen & Ström för att se på Pandora-smycken där och se om man kunde fixa en knäck jag fått i armbandet. Fick bra service när vi köpte berlocker, men inte direkt någon hjälp när det kom till knäcken. Så går det nog när man inte köpt det där. 

 Jag och Martin åt lite mat innan jag skulle på jobbet. Fick bli massa sushi. 

På kvällen var jag på jobbet. Har delade vakter, och under ena pausen var jag förbi köpcentret och tittade lite. Fick med mig bland annat det här läppstiftet från Nyx + att jag hittade ljuslyktorna vi tänkt oss som bordsdekoration till bröllopsfesten på rea. 

Söndagen var det mer jobb hela dagen. 

Hoppas du får en fin vecka. 

8 kommentarer:

  1. Det låter som en bra vecka, och så härliga bilder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en en väldigt fin vecka :) Tack :)

      Radera
  2. Ja jag håller verkligen med om att tiden bara flyger fram!!

    SvaraRadera
  3. Låter som att ni snart borde kunna flytta hem igen, eller? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det dröjer ett par veckor till dessvärre. Men, de ska börja måla våran lägenhet den här veckan :D

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...