torsdag 29 september 2016

Etude House

Nu har jag användt Etude House Lash Serum i lite över en månad och jag tänkte visa hur det går. 
Jag beställde hem den från Ebay, kostade kring 70 kr och kom relativt fort. Om du är intresserad att beställa är mitt bästa tips att säljaren är från sör-Korea och har en väldigt bra rating. 

Jag har använt serumet nästan varje morgon och kväll, det är någon dag här och där som jag glömt bort det, men annars har jag varit väldigt noggrann. 

Till mina bilder har jag tyvärr använt två olika maskaror, men båda ska ge volym och förlänga fransarna. Att den ena är lite klumpig beror på ny mascara = jobbig formula att jobba med. 

Och har det hänt något på den här månaden? Det har verkligen känts som ja, för det känns som att jag har fler fransar, de har fått med färg utan maskara på och det känns verkligen som att de har blivit längre. Men när jag ser på bilderna börjar jag tvivla på om det verkligen har gett resultat eller om det är bara något jag tror. Nu vet jag att några bilder har blivit tagna ur olika vinklar, blir lite så när man inte använder stativ osv. 

etude house
Den undre bilden har lite mer maskara på fransarna än den övre, men annars ingen jätteskillnad...

etude house2
Den övre bilden är den nyare och det är verkligen inte mycket skillnad.

etude house1
Här är den övre bilden den nyare. Irriterar mig på den klumpen på den övre bilden, nästan helt till höger...

Har du använt någon form för serum till fransarna och har det fungerat?

2 kommentarer:

  1. Om jag skall vara riktigt ärligt så ser inte jag något stor skillnad faktiskt =/...misstänker att det som gör skillnaden med fransarna är att du har olika mascaror samt mängd av dem! Jag använder inte något serum själv eftersom jag har dubbla ögonfransrader som gör att mina syns ganska så väl utan kosmetiskt hjälp =)... som Elizabeth Taylor själv hade!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har testat att ha samma maskara, men blev inte någon skillnad. Uppenbarligen behöver jag inte ha serum egentligen, men tänkte att det kunde vara kul att prova. Har ingen aning om vad som menas med "dubbla ögonfransrader", men låter bra :) Mitt största problem är att mina fransar är sjukt ljusa.

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...