tisdag 20 september 2016

Höstsabbath

Helgen som var var det dags för den årliga festivalen Höstsabbath. En festival som spelar mycket prog, psycadelica och doom. Jag och Martin har gått tillsammans varje år, det här skulle bli vårat fjärde där. Tyvärr jobbade jag kväll på lördagen, men jag fick med mig fredagen. 
Jag lämnade kameran hemma, hade bara med mig mobilen dit dessvärre.

P9160204
Där vi bor har vi fönster som sitter högt upp (vi bor på loftet) = fantastiskt ljus att ta selfies i. 

Tidigare år har det varit på Betong/Chateu Neuf, men i år var det på Vulkan som ligger vid mathallen. 



När vi kom dit spelade Day of the Jackalope. Sångaren hade en väldigt mysig röst. 


Mellan banden satt vi ute och fick lite luft. Det var så varmt ute att jacka var överflödigt. 

Vi såg sedan Wobbler. Efter konserten när Martin ville handla merch fangirlade hade en del. Men det var lönsamt, sångaren var helt med på att spela rollspel en dag. 

Sen såg vi ett band till, Maida Vale. Ett tjejband från Sverige som var verkligen superduktiga. Hittade tyvärr inte dom på Spotify. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...