måndag 28 oktober 2013

Lördagsshopping med syster

I lördags gick jag hem till min syster för att hämta henne. Vi skulle gå in till stan och shoppa lite grann. Jag behövde tyg till mitt halloweenkostym och lite andra småsaker.

 Var en himla grå dag. 

 Har blivit himla glad i den här strumpbyxan. Är  inte ofta jag använder färg på benen, men den här trivs jag i. 

 Hade även med mig finaste väskan från Kate Spade New York. 


 Vi besökte en tygaffär på Grønland där jag fick köpt det jag behövde till min kostym.

Sen så blev det fikastund inne på ett kafe i ByPorten.


Min söta syster. 

 Här har vi mig. 

 Drack en kopp varm choklad som hade väldigt lite chokladsmak och en oreokaka som var himla god. Inte så söt som den brukar vara, men helt utmärkt.

Efter fikat skulle vi till Standard för att kolla in lite saker till Johannas kostym. Vi gick förbi Outland på Kirkegata där de fått två nya stora legofigurer.
 Kapten America. 

 Spiderman. 

 Jag provade den här klänningen på Monki som var för liten på vissa ställen och för stor på andra. Himla synd, för jag gillade färgen och modellen. 

Här har vi hur jag såg ut under min jacka. Hade på mig en bomullsklänning från Primark som kostade hela £5. 

33 kommentarer:

  1. Det låter som en trevlig dag och vilka fina bilder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en himla fin dag :) Vad kul att du tycker det :)

      Radera
  2. Älskar Primark! Har besökt affären otaliga ggr i London och även i Barcelona o Lissabon haha. Så billigt o snygga saker!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här. Helt fantastisk butik tills du får en ångestattack sätter dig i ett hörn och hoppas att pojkvännen snart ska hitta en. Är helt sjukt hur mycket folk som är i Primark i London.

      Radera
  3. Sv: Ja, Det var verkligen superkul på Boda Borg! Jag har aldrig vart där innan, har du? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit på den som ligger i Skellefteå, men jag antar att de liknar varandra.

      Radera
  4. aww, så koselig med shopping :D det er en herlig dag det!
    - Siri

    SvaraRadera
    Svar
    1. Speciellt efter lön då man känner sig lite extra rik ;)

      Radera
  5. låter som du haft en bra dag!

    sv: Tack :)

    SvaraRadera
  6. Tusen tack fina du, vad glad jag blir! :) Kram

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket, gillar den också! :)

    SvaraRadera
  8. Åh så snygg den blåa väskan är!

    SV: Åh tack så mycket! Ja det var det också ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den blev lite överexponerad på bilden. Den är egentligen i gråona nyanser :) Men tack ändå :)

      Radera
  9. Ja, visst var tröjan fin - älskar stickat såhär i höstrusket <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackat är ju supermysigt så här års ja :)

      Radera
  10. Mysiga bilder!

    Sv: Ja det var verkligen supergott :)

    SvaraRadera
  11. Än så länge har vi storm och det blåser inte orkan, så hoppas det drar förbi :)

    SvaraRadera
  12. Høres ut som en koslig dag! Og for et pent antrekk da:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade en himla fin dag :) Det var kul att du tyckte det :)

      Radera
  13. - Haha åh ja jag håller med! Min längtan att åka dit har bara blivit värre sen jag var där!

    SvaraRadera
  14. sv: Jaa eller hur!

    Mysiga bilder! :)

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...