onsdag 2 oktober 2013

En riktigt fin söndag

I söndags mötte jag och Martin upp en väninna till oss, Bao, för att gå på marknad och bara hänga. 

 Har har vi finaste mannen. 

 En hemskt sliten jag efter lördagens äventyr. 

 Vi kollade på en två vånings lägenhet som ligger på Vålerenga. 

 Sen så gick vi till en loppis. 

 Efter loppisen gick vi vidare mot Grünerløkka och gick förbi det här fina huset. 

 Vi hamnade på Blå och tittade omkring. Var ovanligt mycket folk där. 

 <3

 Vi tog med oss Bao till Ryes för att äta en tidig middag. 


 Gulliga Bao provade på Ryes Oreo milkshake. 

 Jag åt en San Fransisco burgare. 

 Efter middagen gick vi till Mathallen för dessert. Bao hade aldrig varit där förr, så vi gick omkring och kollade lite grann. 


 Vi köpte paj från Hello Good Pie. 


 Jag åt en citronpaj med maräng. 

 Bao och Martin med sina choklad och jordnätspajer. 


 Den smakade väldigt mycket citron och var himla syrlig. Marängtoppen var himla söt och god. 

När alla var mätta och belåtna beslöt vi oss för att gå hem. Vi passerade en lokal som hade coola reklamplanscher i sina fönster. 

När vi kom hem fick jag sms av Bao att vi hade gått cirka 15 000 steg idag, och då var det inte räknat med det jag och Martin gick från oss till henne och från henne till oss igen. Men 15 000+ steg är ju inte illa det. 

1 kommentar:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...