torsdag 17 oktober 2013

Ett år

Igår var det ett år sedan min pappa gick bort. Det är verkligen hur hemskt tiden går, men samtidigt så känns det så länge sedan det hände. 
Jag hade tagit ledigt från jobbet och skulle umgås med min syster och hedra minnet av pappa. Våran plan var att besöka pappas favoritbar i Oslo, Scotsman, men de höll på att renovera. 

 Påväg hem till min syster. 

 Såhär såg jag ut. Kände inte för att vara alltför färgglad, men inte svart heller. Skorna Monki, klänning COS, väska Kate Spade New York. 

 Jag besökte Marc by Marc Jacobs butiken som öppnade här i Oslo. Massa fint och jag kunde inte låta bli att komma ut ur butiken med en liten påse. 

Jag och min syster besökte en asiatisk resturang som heter Golden Dragon för något litet att äta. 
 Min syster



 Vi tog en öl och cider till minne av pappa och pratade om minnen. 

Vi åt friterad scampi. 

Efteråt for vi hem till mamma för att äta middag. 

30 kommentarer:

  1. Tack så mycket!
    Hoppas allt är bra med dig :D

    SvaraRadera
  2. Jag beklagar verkligen :(

    svar: Ja, det hoppas jag med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Men det går verkligen bättre nu, mindre upp och ner än ett år sedan, naturligt nog.

      Radera
  3. svar: jag tycker också det var ett bra köp! x

    SvaraRadera
  4. sv: jag med, håller med sjukt najsiga grejjer där hehe :D

    SvaraRadera
  5. Jag beklagar verkligen!
    Riktigt fint att ni hedrar hans minne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja, man måste ju minnas de fina sakerna och inte bara att han har gått bort.

      Radera
  6. Beklagar sorgen efter din pappa :/
    Det låter ändå som att ni hade en bra dag, skönt att vara tillsammans med familjen.

    Gillar verkligen dina skor, riktigt snygga!

    Sv: Nu tror jag att jag behöver lite hjälp att minnas: vem är poison ivy? Det känns som nån grön iaf med tanke på kopplingen till mitt lack :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack :) Det är ju jobbigt ibland, men det går bättre.
      Visst är dom. Trots platå kan man gå med dem i fyra timmar i sträck utan att bli alltför trött i fotterna.

      Poison Ivy är ju en fiende till Batman som tar hand om växter :)

      Radera
  7. Beklagar sorgen! Tiden går otroligt fort, men lika jobbigt för det.. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Det är ju så det är tyvärr.

      Radera
  8. Asiatisk mat är ju verkligen jättegott!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det. Har inte hittat någon wow-aktig asiatisk resturang i Oslo än tyvärr. Saknar favoriten hemma i Sverige.

      Radera
  9. Den där scampin såg inte alls fel ut, MUMS :D

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...