onsdag 23 oktober 2013

Halloweenkostymer

Då är det inte alltför länge kvar till Halloween, en av mina favorithögtider. Iår blir det Halloweenfest hemma hos mig och Martin, vilket ska bli himla kul. Har än så länge ingen aning vad jag ska klä ut mig till, men det ordnar sig. 

Här har vi de senaste 3 årens kostym. 

Förra året var jag i Sverige och firade Halloween med min syster Johanna och hennes vänner. Hade ingen aning om vad jag skulle gå som, så det fick bli en sugar skull. 


2011 firade jag Halloween med Martin och hans vänner. Det var tema låt och jag hade ingen aning om vad jag skulle gå som. Men det ordnar sig alltid. 

 Hade cirkellinser och lösahörntänder.

2010 hade jag på mig mitt Livind Dead Doll kostym jag och mamma sydde. Det är från LDD Alice in Wonderland kollektion där de tagit dockan Sadie och klätt ut henne till Alice.


30 kommentarer:

  1. Snygga. Hoppas du kommer på något bra till detta året också. Vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska ut och fira eller inte, så få se hur det blir.
    Har du någon tanke på vad du ska klä ut dig till i år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack :) Jag har en i tanken, men det är roligare att vänta och visa den efter festen :) är inte helt säker på att det blir så bra som jag vill ha den, men jag ska försöka.

      Radera
  2. sv; tack tack!! Det gick helt okej, :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket!
    Din sminkning blev ju också riktigt bra! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tackar :) Jag är inte världsbäst, men jag försöker i alla fall :)

      Radera
  4. åh tack så jätte mycket :)

    SvaraRadera
  5. wow, utrolig kule kostymer og så kreativ :D sminken var rå!
    xx Siri

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tusen tack :) Det var kul att höra att du tycker så :)

      Radera
  6. Snyggt! :)
    sv: åh, tack, ja det ska bli så skönt med höstlov!

    SvaraRadera
  7. Vad coola kostymer! Vart har du fått tag i löshörntänder? :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack :D Det var lite fler än bara hörntänderna. Men de var sjukt svåra att få på plats och limmet smakade fan. Men jag köpte dem i en leksaksaffär i Nordby Köpcenter vid Strömstad :)

      Radera
  8. Vart köpte du sminket för halloween som du har på första bilden?:) Var det billigt och bra?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en blandning mellan sådan där vanlig ansiktssmink du får köpt på leksaksbutiker och liknande och vanligt smink :) Himla billigt och bra :)

      Radera
  9. Länge sen jag klädde ut mig för halloween, men det är kul! har vart vampyr bland annat jag också. Sist var jag Sookie från true blood. ;)

    SV: ja jag kan tänka mig att den är populär bland barn. Här har den ju fått enorm genomslagskraft trots att den inte var tänkt att få det. Kul tycker jag! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar klä ut mig lite då och då på olika cons och andra cosplay sammanhang. Nu var det längesen jag ordnade mig ett ordentligt kostym, så det ska bli kul :) Har också var Sookie :) Ett av de första cosplaysen jag gjorde :)

      Radera
  10. Härliga halloween kostymer och sminkningar.

    SvaraRadera
  11. gillar den första sminket bäst :) coolt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar den också :) Vet ju nu vad jag hade gjort bättre och så, men då var jag himla nöjd :)

      Radera
  12. WOW, sykt bra utkledning!!! inspiration much

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack :) Vad kul att du blir inspirerad av mina utklädningar :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...