torsdag 31 oktober 2013

Gamla kostymer

Eftersom att mitt inlägg om gamla Halloween-sminkningar blev himla populärt tänkte jag visa upp gamla kostymer jag har burit/ gjort.

Mitt första cosplay var som Sookie Stackhouse på Aicon med Erica som Edward Scissorhands.

Till CosCon hade jag och mamma sytt en kostym efter min Living Dead Doll docka. Otroligt nöjd med det kostymet.



CosCon 2 gick jag och Erica + två till som en grupp med Barbies. Jag hade äran att springa omkring i en skjuksköterskakostym en hel dag.

Till DesuCon förra året sminkade jag min sambo till Two Faced från Batman. Inte en komplicerad kostym eller sminkning.

Till årets DesuCon hjälpte jag sambon att sy en Green Arrow kostym. 


22 kommentarer:

  1. - Haha filmen var ju lite skakig men det är ändå rätt kul att ha så det tycker jag att du ska göra! :)
    Elefanterna fanns på Rainforest Café & dinosurierna fanns på ett museum där som jag helt glömt namnet på haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag komma ihåg tills nästa gång jag besöker London :)

      Radera
  2. Fräcka kostymer! :) Du fick till Sookie bra - det var det första som dök upp i huvudet innan jag hunnit läsa texten ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :D Så bra att du såg det med en gång. När jag bar kostymen var det en som kände igen mig. Tråkigt men så går det ibland.

      Radera
  3. Cooolt! .. Önskar att jag hade ett tillfälle att klä ut mig för! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Oslo är det massa olika cons att gå på och klä ut sig. Det kräver som det mesta lite mer jobb och så, men är himla kul.

      Radera
  4. önskar jag oxå hade lite ideer till sånt haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju bara att klä sig ut som någon bok/film/spel/tecknad serie figur man gillar :) Eller vad som helst man kan komma på :)

      Radera
  5. men vad duktig du är, riktigt grymma sminkningar och kostymer ju! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att du tycker så :)

      Radera
  6. härliga bilder!
    ha en superfin fredag tjejen!!

    SvaraRadera
  7. Så kul med halloween fest :D

    - Ja, precis, lärarna tar ju antagligen inte med sig jobbet hem, varför ska vi göra det? :O

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...