måndag 30 juli 2012

Skellefteå, de första dagarna

När vi landat på Skellefteå flygplats mötte Jörgen upp oss där för att skjutsa oss till resturangen Kriti för middag med hela familjen. Nu när alla bor lite över allt i Norge och Sverige är det inte så ofta vi är samlade på ett ställe.

 Jag åt en filè Oscar med potatisgratäng till. Otroligt god.

 Jag och Martin delade på en efterrätt.

Efter att vi ätit färdigt kom min farmor och farfar och hämtade mig och Martin för att ta med oss till Fällfors ett par dagar. Där tog vi det bara runt och slappade av och försökte vänja oss vid allt solljus som var hela tiden. Är sådär lagomt kul att vakna tre på morgonen av att solen lyser rätt in i ens sovrum, varje natt och att sedan vakna kl sex varje morgon och vara jättevaken.

Vi for förbi Maranäsvältan och Martin och min pappa blev trädkramare. Vi for även och fiskade en dag när vi var i Fällfors och Martin passade på att bada i Byskeälven. Det gjorde inte jag. Tyvärr fick vi ingen fisk, men om vi åker tillbaka till nord nästa sommar så ska vi fiska lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...