måndag 16 juli 2012

Gravadlax med wasabiphiladelphiaost

Jag provade på att laga en maträtt från tidningen Det nye ännu en gång. Jag är en riktigt sucker för lax i alla former och kunde inte låta bli att prova det här när jag såg receptet. Det går fort att göra och är otroligt gott.

 Du behöver:
200 gram gravad lax (100 g/person)
125 gram philadelphiaost
2-3 cm wasabi (eller pepparrot)
Örter
Flaksalt

 Blanda ihop philadelphiaosten med wasabin och ha i så mycket örter och salt som du känner är nödvändigt.

 Smöra ut röran på laxskivorna. Det går lättare om skivorna är lite tjockare.

Serveras med en sallad. Jag använde mig av körsbärstomater, gurka, valnötter och pinjenötter. Rätten var otroligt mättande, även i liten mängd.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...