tisdag 2 februari 2010

Fotoansvarig

Nu har jag tydligen blivit fotoansvarig på jobbet. Inte för att det gör mig något, jag tycker bara att det är roligt. Så imorgon ska jag fotografera alla anställda på mitt team och sedan skriva ut dem och hänga upp bilderna på en vägg så alla föräldrar kan se vem som arbetar var. Och sedan har jag lite andra projekt på gång också. Det du.

Personalmötet gick för övrigt bra. Kom med lite tips och idéer som gillades. Min förklaring var att jag fortfarande bara är barnet och fick till svar Ja, men du äter då inte mat från golvet eller dricker vatten från toaletten (barn gör tydligen sådant).

Sen så skämtade jag med en annan anställd idag när vi diskuterade barn som attackerar andra barn (ja, de gör tydligen sådant också) och sedan ger en en blick som säger Vadå, det är väl helt normalt att försöka klösa ut någon annans ögon? Och vet du vad, hon jag skämtade med skrattade faktiskt till skämtet. Det var något nytt. De på jobbet förstår sig inte alltid riktigt på min humor (men det gör inte jag heller).

Imorgon har jag tidigvakt så det blir en tur förbi stan för att handla en grej. Håller ju på att scrapbooka ihop ett fotoalbum (det går sakta men säkert framåt) men jag tänkte även göra ett annat slags album som inte kräver lika mycket tid.

Annars så blir det nog en tidig kväll ikväll känner jag. Mitt huvud är alldeles seg och kroppen känns bara trött och jag har gått ned ytterligare ett kilo. Så nu har jag gått ned 11 kilo sedan i mitten på juni. Om du nu ville veta det (det ville du).

2 kommentarer:

  1. Jag trodde det va hundar som drack från toan och åt från golvet!

    Betyder det att jag lika gärna kan skaffa en unge som en hund? Båda går ju dessutom att muta med godis!

    SvaraRadera
  2. Svar till Jeayl: Barn har en tendens att göra de mest annorlunda sakerna, och vissa fall samma udda saker som hundar.

    Vissas gener ska inte spridas vidare, så det är nog allas bästa om du skaffar en hund ;)

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...