tisdag 3 februari 2009

Föreläsning

Nu har jag haft min andra föreläsning om Auschwitz. Den gick faktiskt bra. Typ. Men jag var nervös, stammade inte alltför mycket var mest troligen högröd i ansiktet för det bränner om kinderna nu. Jag + prata inför folk = inte bra alls. Även fast jag känner dom vi pratade för och visste vad vi skulle säga (typ), så gick det ändå inte så bra med pratandet....
Och jakten innan det ska vi inte prata om. Vi skulle jaga hare. Så jag packade ner haglet i vapenfodralet och jag var redo att fara till skolan. Bytte om till mer lämplig klädsel (jaktkläderna) och sen blev det samling i jaktboden. Visst, det skulle ha gått bra om bara de i min klass skulle med. Men nej, vi skulle ha med jaktettan också. Great. Inte.
Vi for ut till området vi skulle jaga vid och hundföraren (Pontus) släppte hunden och började gå efter. Resten stod kvar och vntade å att det skulle hända något. Och det gjorde självklart inte.
Vi hann starta en eld, fjanta oss osv och det hade ändå inte hänt något. Då klockan började närma sigg elva (=lunch) så ropade vi på Pontus med kommunickerna. Men hunden var borta. Så vi började köra och leta efter hunden. Men den var helt borta.
Så min lunch idag bestod av två hårdbrödmackor och ett glas med saft. Mättande och näringsrikt. Inte. Så jag hoppas på god middag idag.
Nu är det dags för fika. Men jag orkar inte äta något ( har inga pengar med mig). SÅ nu längtar jag hem och efter mitt paket som borde komma när som helst. Då blir det att hämta ut det efter skolan. Eller så har jag sån otur att då jag kliver innanför dörren hemma får jag smst om att paketet är framme... Så lär det bli dessutom...

3 kommentarer:

  1. Redovisningar är aldrig roliga. Kom i håg hur det var att stå där framme....BLÄ.
    HA HA, lite kul att ni tappade bort er jakthund, förhoppningsvis så hittade han tillbaka till skolan :)

    SvaraRadera
  2. Inte kul med redovisningar. Kom ihåg hur det var att stå där framme....BLÄ.
    HA HA, lite kul att ni tappade bort er jakthund. Hoppas att den hittade tillbaka till skolan :)

    SvaraRadera
  3. Konstigt, i vanliga fall brukar man ju inte kunna få igen foderluckan på dig när du är bland folk >_<

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...