lördag 9 februari 2008

Lärare har inget liv utanför skolan

Jag följde med Simon och handlade på coop idag. Då vi var typ där såg jag en kille som drog på en bob som bar en liten kille. Jag kollad närmre på den äldre killen och insåg att det var en barndoms kompis. Det var aslängesen jag träffade han. Men jag tror inte att han kände igen mig... Sen när vi stod vid frysdisken träffade jag på Malins mamma. Helt oväntat. Vi stod och pratade en stund sen så gick vi vidare mot mjölken. Jag stod vid vagnen och väntade på att Simon skulle plocka ihop det vi behövde. Jag såg upp och där stod en av lärarna på skolan. Helsjukt. Jag hälsade och pratade en stund. Jag kollade på Simon för att se om han såg läraren, men han var upptagen. Då ser jag hur våran lärares fru (som också jobbar på skolan) går mot Simon bakifrån och buar på honom. Simon vänder sig om, kollar på henne, kollar på mig och sedan på läraren jag pratade med. Efter en stund klickade det om vem det var. Men det tog en stund ;)
När vi sedan höll på att packa ihop våra varor och gå såg jag en till person jag känner. Helt sjukt vad mycket folk man ska träffa på idag som man känner xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...