måndag 24 augusti 2020

Vecka 35

Slutet av augusti betyder alltid Reading festival för mig. Tre dagar med massa musik och fest i England. Jag och mitt resesällskap brukar ta en dag extra eller två där vi strosar omkring i London. I år är festivalen naturligt nog inställd. Även om jag mest troligen inte ska dit nästa år hoppas jag att festivalen är  tillbaka då. 

Den här veckan hoppas jag få lite till sommar. Ser att träden har börjat bli gula, fåglarna flyger iväg och det är en ny kyla på morgonen när jag har tidig vakt på jobbet.  Enligt väderleksrapporten verkar dagarna med över 20 grader vara slut. 


Har äntligen fått hem min Cheshire Cat ITA bag från Stami Studios


Se på fluggmagen. 

Var randig en dag. Matchade väskan. 


Var på utflykt till Elefantparken en dag.

Hade besök av en fin snigel på jobbet. 


Var så opeppad en morgon, hade drömt massa konstigt och inte sovit så bra.

Besökte Nasjonal biblioteket med mamma en dag och kollade på kartor från tidigt 1000-tal och framåt. 

Åt på kaféet och kände oss bråkiga. Så himla många satt där och jobbade och studerade, vilket helt klart är lov. Men det fanns speciella lässalar för sånt...

Sally försökte hjärntvätta Lucy på lördagen. Jag störde visst. 

Söndagen tog jag med mig Martin längs Alnaelva med ett stopp på McDonalds för glass och milkshake. Provade deras nya Unicorn freakshake. Väldigt god, men inte alls lika rosa som på bilden.

Hittade gömda svampar.

Och kollade på djur.

Disneyboundade Alice den dagen. 

Se så gullig väskan är. Enda negativa med den är att tyget på insidan känns ruskigt billigt, huvudglidlåset är på fel sida för mig och att huvudet och svansen endast sitter fast med tryck-knappar. 

Har tagit mina Alice-pins, mat-pins och lite annat för att fylla upp den med. 

Jag och mannen köpte med sushi hem, såg på Trash taste på youtube och tog det lugnt. 

Hoppas du får en fin vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...