fredag 14 augusti 2020

När vi utforskade Skottevik camping

Efter att vi tillbringat förmiddagen i ett regnigt Kristiansand, vilat lite i tältet, bestämde vi oss för att gå omkring i Skottevik camping och se.

Vi gick mot vattnet och kollade på båtar. Var massa barn där som fiskade efter krabbor.

Martin ser efter krabbor och bra ställen att fiska efter dom.

Det här är nog min favoritbild från i sommar. Älskar den.

Kollade ut över havet.

Vi gick omkring med våra sandaler, vilket inte var det lättaste. Lyckades smälla in systemkameran i en klippvägg, så det blev en liten skada på objektivet (men inget farligt eller så).

Vi klättrade ned till restaurangen och gick dit för att äta. Tog kontakt med våra vänner om dom ville med och äta, men dom skulle ordna middag i lägenheten dom hyrt, men att vi kunde komma till dom efter att vi ätit.

När vi kom hem till våra vänner hade dom ångrat sig angående middagsvalet, så vi allihopa gick till restaurangen.

Se så mysig den är.

Sen bestämde vi oss för att utforska och geocaching (man ska gå till olika kordinater där det finns ett objekt man ska samla på (typ ta bild eller något) och sen låta ligga till nästa person) då det skulle vara två i närheten.

Kollade på maneter.

Och eremitkräftor.

Vi försökte få barnen att hålla i en, men det gick inte så bra.

Plaskade runt i vattnet. Mina skor var inte gå på stenhällar vänliga, så jag gick mest bara barfota.

För det här var terrängen vi gick i...

Men se utsikten vi fick.

Stugan var helt isolerad på ön.

Hittade massa bär.

Vi gick tillbaka till den öde stranden innan vi gick vidare. Alla skulle hem till dem och hänga lite.
Jag gick tillbaka till tältet för att hämta en tröja.
Hängde hos dem större delen av kvällen, vilket var mysigt.

När vi skulle tillbaka till tältet för att sova gick vi ned till vattnet för att se på månen. Kameran har fått någon form av tuppjuck och har fyra fokus punkter som jag kan flytta på i A,S,P, M läget, vilket suger när man ska ta bild i mörkret. Nåväl, det var så himla fint. skulle haft med mig pannlampa och stativ så hade det varit bättre.