tisdag 25 augusti 2020

En lördag i Frognerparken

Bilderna är tagna med min D750, men med ett objektiv till min Diana F+ kamera. Har köpt en adapter från Lomography som gör att objektiven till Dianan passar på min Nikon, vilket gör att bilderna får ett analogt utseende. Så det är inte kameran som fått något tuppjuck.  



DSC_9076
Låt oss börja inlägget här vid Ammerud t-banestation en lördags dag. 

DSC_9079
Jag och Martin skulle till Frognerparken för att möta Gabriel för parkhäng. Martin passade på att powernapa lite. 

DSC_9081
T-banan var stort sett tom. 

DSC_9086
Parken var full av liv som höll avstånd till andra. 

DSC_9090
Försökte ta lite bilder på rosorna där, men vi mötte Gabriel medans jag höll på, så vi gick och hittade en egen gräsfläck. 

DSC_9092
Vi hade området för oss själva. 

DSC_9099
Åt massa frukt och snacks, pratade ikapp på allt som hänt sen sist vi sågs. 

DSC_9101
Det var en konsert bakom oss, vilket var kul. 
När vi blev hungriga for vi till Yayas och åt där, vilket var mysigt. En helt lagom lördag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...