måndag 10 augusti 2020

Vecka 33

 Första jobbveckan efter semestern är avklarad och jag är helt utsliten. Sov stort sett varje rast på jobbet, försökte att undvika att sova efter jobbet för att inte vara vaken för länge på kvällen. Förutom att jag var ruskigt trött så har det gått väldigt bra. 

Den här veckan får vi fler nya barn, ska bli kul att få lära känna dem. Har inga konkreta planer, men om det blir fint väder hoppas jag kunna bada ännu mer. Har börjat komma en del tecken på höst redan, men jag är inte redo. 

Här kommer lite bilder från förra veckan. 

Var peppad för första dagen på jobbet. 
Jag hade hämtat ut ett paket från Scandinavianphoto efter att ha vunnit en av deras sommartävlingar. Temat var abstrakt och jag vann med den här bilden

Jobbdag nummer två och vi skulle få nya barn till oss. Hade på mig en jobbt-shirt under, men gillar inte texten på den, så hade en skjorta också.

Hade läst Sandra Beijers peppande måndagsinlägg om att augusti är sommar och inte hösten och var enig i det. Flyttfåglarna verkade inte ha fått med sig hennes inlägg... 

Fått hem ännu mer Kickstarter saker som jag visade fram på min stories på instagram. 
En suddig morgon. 
Torsdagen fick vi hem mammas katter då dom skulle bort ett par dagar. Min bror passade på lägenheten (är allergisk mer mot mammas katter än våra). 
Trädet på jobbet har börjat att förbereda sig inför hösten som kommer mycket senare...
Här var jag i onsdags. 
Hängde med mamma på stan och besökte Monki som skulle byta lokal till andra sidan gatan.
Fick se två ekorrar en morgon. 
Här är jag i tisdags (bilderna hamnade visst i en väldans o-ordning).

Får mer mys av mammas katt Suki efter två dagar än ett år med Sally...
Surtanten Mei har flyttat in i min garderob. Hon kommer ned om nätterna för att gå på toan, men vi har satt dit mat och vatten till henne. 
Sally var inte imponerad över våra gäster. Går omkring och morrar lite och fräser lite grann (men inge mer än det). 
Lucy är mer lugn. 
Lördagen var jag och badade vid Trollvannet med några vänner. När vi skulle gå tillbaka till bilen lyckades jag trampa i ett hål, vred foten och ramlade. Så nu har jag lyckats med samma skada, med samma fot, tre år på rad. Nästa år blir det rullstol under sommarmånaderna, för det här fungerar dåligt. (OBS! Foten är 1000 gånger bättre än de tidigare åren, men ont för det). 


Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...