onsdag 26 augusti 2020

Nasjonalbibliotekets kartsenter

Bilderna är tagna med min D750, men med ett objektiv till min Diana F+ kamera. Har köpt en adapter från Lomography som gör att objektiven till Dianan passar på min Nikon, vilket gör att bilderna får ett analogt utseende. Så det är inte kameran som fått något tuppjuck.  

DSC_9105
En dag mötte jag min mamma i stan för att gå och se på gamla kartor hos Nasjonalbiblioteket. 

DSC_9107
Vi kollade på många gamla kartor, från tidigt 1000-tal till sent 1800-tal. Var intressant att se hur världen förändrades på kartorna under åren. 
Har också kommit fram till att jag behöver massvis med tatueringar som endast består av sjömonstren, båtar och gubbarna som blåser storm från kartorna. 

DSC_9108
Biblioteket var fint, men onaturligt tyst. Vilket var lite jobbigt då jag hade trampat på någon godis så ena foten satt fast i golvet och gjorde ljud efter varje steg. 

DSC_9109
Vi gick upp på andra våningen för att fika lite. 

DSC_9111
Och sen gick vi vidare ut. 

DSC_9119
Gick förbi en byggnad som blir renoverad och undrade oss om det inte fanns ett bättre sätt att skydda statyn på än så här. 

DSC_9120
Vid Nationaltheatret tog jag t-banan hem igen. Så var dagen över. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...