måndag 15 juli 2019

Vecka 29

Idag är det 10 år sen jag flyttade från Sverige. Helt klart en av de bästa besluten någonsin i mitt liv. Tror inte att jag ska fira på något speciellt sätt, tanken får räknas. 

Den här veckan är jag tillbaka på jobbet, men har ledigt igen nästa vecka. Vi kommer att ha ytterst få barn hos oss, så kommer bli en väldigt lugn vecka. Har inga stora planer, mer än att försöka bada ute mest möjligen. Har än så länge badat ute två gånger den här sommaren, ena gången i en uppvärmd pool så det räknas nog inte. 

Här kommer lite bilder från förra veckan. 

Tog inga bilder från måndagen, men tisdagen var jag och Martin ute och gick. Vi gick från oss till Linderud gård. 


Kollade in fina hus på Rislökka. 


 Och försökte äta pizza på Lören. Martin hade beställt något som var så starkt att jag fick i mig en halv bit på grund av en brinnande mun. Ska börja göra en lista över saker jag inte vill ha på en pizza eller bara ta ansvaret i att beställa maten vi ska dela. 

Vi gick sen till Buddha bar och biljard för att spela dart. Jag kastar visst pilarna lite väl våldsamt, för jag hade träningsvärk i armen sen. Men jag spelade bra och hade roligt, och det är visst det som är viktigt. 


Sen vipps är vi i Göteborg och besöker Science fiction bokhandeln. Älskar att dom har en hiss dekorerad till en Tardis. 


 Besökte Shock och hittade saker jag gärna haft under gymnasiet. 

Kunde gärna haft den väskan nu, men då hellre som den lilla trekantiga biten till Ouijabrädet. 


 Så var vi incheckade på hotellet. Bodde på Scandic Rubinen, väldigt fint. 

 Martin ville till Inflames bar 2112 för att äta middag, så det gjorde vi. 

Satte inne i mörkret medans han pekade på diverse porträtt och andra saker i lokalen. Så kul att se han så glad. 

 Torsdag så blev det fika hos café Sirius inne i science fiction bokhandeln efter att vi hade tagit Paddan runt kanalen. 

Vi visste inte riktigt vad vi ville göra, så vi gick på museum. 

Lärde oss mer om Göteborgs historia. 

Blev sen lite dimsum hos Beijing8. 

Så himla gott. 

Fredagen efter att vi checkat ut från hotellet och lämnat bagaget på centralstationen gick vi på Banksy utställning. 

Hade en liten fika innan Martin skulle ta tåget till en kompis stuga för att ha en guttetur. 

Jag fick ett par timmar för mig själv, så shoppade lite i lugn och ro. Köpte lite godis och dricka som inte finns här att ha på tåget. 

 Tåget var hemskt varmt. Var så stressad till slut av värmen att jag inte visste vad jag skulle göra. Tack och lov visste bussen vi var tvungen att ta sista timmen till Oslo vad AC är, så allt ordnade sig. 

Lördagen hängde jag vid Vesletjern med en kompis och badade. Sommar <3. 

Hela nätterna sen jag kom hem från Göteborg har Lucy sovit på mig, vilket hon aldrig gör. Jag får så himla mycket mys och blir ordentligt rengjord av henne. Skriker lite när hon inte för all uppmärksamheten på en gång. 

Och den här gulliga saken är helt utslagen av värmen. Men hon ska ligga i solen, så hoppas hon har det fint. 

Hoppas du har det fint. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...