onsdag 24 juli 2019

En hemskt regnig dag

 Fredagen var sista dagen på jobbet innan semestern. Jag skulle sluta tidigt den här dagen, så jag hade fixat mig lite extra. Klänningen är ny från COS, jeansskjortan är gammal från en second hand butik som hette Ugler i mosen, och väskan som knappt syns köpte jag i Göteborg hos & other stories. 

Jag var väldigt peppad den här dagen, så jag valde att gå in till centrum från jobbet, vilket tar under 20 minuter. Det gick från att vara helt ok mulet till fullständigt kaos. 

Kom regn från alla håll och kanter och blixtrade och dundrade massvis. 

När jag kom fram till byporten var jag genomvåt. Gick förbi en kiosk och fick torkat av mig lite grann. Blev lite opepp på att se i butiker, så jag köpte det jag behövde och sen for jag hem till mamma. 

Vi åt langos till middag som mammas sambo hade gjort. 

 Och dajmtårta till dessert. 

Väskan färgade av sig på klänningen, vilket blev borta i tvätten tack och lov. 

Blev körd hem för vi ska få långa deras katt Satsuki medans dem är ute och reser lite. Min syster hade fått hem katthattar från Japan och tvingade Sally att ha på den ena. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...