torsdag 18 juli 2019

En tågresa till Göteborg

Tidigt en onsdagsmorgon gick jag och Martin till t-banan för att resa in till centrum.

Vi skulle resa till Göteborg. På grund av att tågbanan i Oslo byggs om fick vi börja med en timmes lång bussresa till Rygge.

Oslo var en väldigt tyst och stilla stad vid sex på morgonen.

Sov mestadels under tågresan. Vaknade till ibland av mina snarkningar som man gör ibland.

När vi ankom Göteborg blev vi mött av strålande väder. Vi åt en hamburgare hos Max innan vi gick till hotellet. Gick genom trädgårdsföreningen, så himla fin park.

Älskar spegeln som gör en lång och lite smalare.

Vi besökte det stora palmhuset.

Åh så fint det var där inne.

Köpte t-shirten hos Uniqlo när vi var i Köpenhamn, trodde först att det var massa citroner på den, men är några gula frukter. Fin är den i alla fall.

Sen blev jag för varm och nope:ade ut från växthuset fort som bara den. Tål inte värmen alls, blir dålig med en gång.

Vi gick igenom den här parken flera gånger om dagen under våran vistelse i Göteborg.

Tog en liten paus här innan vi gick till hotellet och lämnade vårat bagage där.

Jag ville till Haga, så dit gick vi. Åt lite glass som vi köpte hos Pralinboden.

Jag handlade lite saker hos Kawaii shop (älskar den butiken, vill ha typ allt därifrån).

Satte oss hos en bar och drack något kallt.

Vi gick vidare och tittade i massa butiker. Handlade inte så mycket den här dagen, var mysigt att bara titta runt.

Var förbi trädgårdsföreningen igen och tittade på rosorna. Pratade om vad vi kunde tänka oss till nästa boende (som ska ha en trädgård).

Vi checkade in, vilade lite, tog på mer deo, innan vi gick vidare.

Martin ville äta middag hos Inflames bar 2112, så dit skulle vi.

Vi fick vänta nästan en timma på att få ett bord inne, så vi hängde i baren medans vi väntade.

Åt en väldigt god burgare.

Sen gick vi tillbaka till hotellet för att sova. Jag hade sovit mindre än 3 timmar + den lilla vilan jag fick på tåget. Somnade med en gång, tack och lov. Redo för en ny dag i Göteborg.