torsdag 14 juni 2018

Musikkfest Oslo

Lördagen andra juni var en strålande dag i Oslo med massa liv och rörelse. Det var dags för den årliga musikkfesten. Det är massvis av konserter i parker och barer runtomkring i staden, som för det mesta är gratis. Vi skulle hänga i Birkelunden hela dagen med några vänner. 

P6020008
Vi var vid en scen som blev kallad för rockscenen, men det var lite blandad musik. Skulle hellre kallat den för ungdomsscenen, för det var bara de som spelade här den dagen. 

P6020010
Martin hade förberett sig med hatt och solglasögon (han blir så dålig i värmen och solen). 

P6020017
Och jag kände mig somrig. 

P6020020
Medans vi väntade på de andra spelade vi lite Mint Works. Är så smidigt med småspel som är lätta att ta med sig. 

P6020021
De andra skulle på konsert på kvällen, men jag ville bara hem. När vi skulle gå kände vi att det kom några små droppar med regn, men inget mer än så. När jag kom en gata upp från där vi var med trikken vräkte det verkligen den och gjorde så helt tills jag kom upp dit där vi bor. 

P6020025
Där jade det nämligen precis slutat att regna och jag möttes av en fin regnbåge. 

2 kommentarer:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...