måndag 4 januari 2016

Min julafton 2015

Då var det dags att se hur min julafton såg ut. 
Jag och Martin skulle fira hemma hos oss med min familj, precis som vi gjorde julen året innan. 
Vi hade ordnat en blandning mellan typiskt svenskt och typisk norsk julmat, så vi började dagen med gröt, sen till middag kalkon, medisterkaker, julepölse, svenska köttbullar och annat smått och gott till det. 

PC240074
Jag hade på mig klänningen som är omöjlig att få riktigt färg på bild. Kommer från Monki. 

PC240073
Martin fick vara i köket och göra mat. 

PC240069
Jag kollade till granen och la de sista klapparna på plats innan mamma och resten av familjen kom med deras paket. 

PC240087
Medan vi väntade kollade vi på Jakten på julestjernen. Väldigt fin norsk film. 

PC240092
När vi lagt på plats de andras paket blev det rätt så fullt. 

PC240094
Så var det dags för gröt. 

PC240098
När vi väntade på att Kalle och hans vänner skulle börja på TVn spelade vi Cards Against Humanity. Vi spelade med spöket Morgan, vi tog det översta kortet från en av de vita korthögarna och spelade för han. Morgan vann nästan. Men det blev så himla bra kombinationer som Vad åt Vin Diesel till frukost? Gud. Hur slår en den?

PC240102
Martin skulle ta bild på mig och min bror, och mamma tyckte att jag posade med en gång. Så bilden blev så här för jag visste inte helt vad jag skulle göra. 

PC240109

PC240110
Efter att Kalle var färdigt var det dags att dela ut julklapparna. 

PC240111
Så peppade. 

PC240115
Sen var det dags för middag och Martin pekar och berättar vad som finns på bordet. 

PC240117
Mina två raringar. 

PC240122
Efter middagen och lite TV-tittande spelade vi TP från 1986. Är så intressant när giltliga svar inte är Ryssland med Sovjet. 

De var hos oss till rätt så sent på kvällen. Var en väldigt fin och mysig julafton.

1 kommentar:

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...