onsdag 23 maj 2012

Min favoritårstid och varför

Nu finns det ingen egentlig favorit bland årstiden, jag älskar våren, sommaren och hösten. Vintern tycker jag är mörk, lång, kall och seg, det är få sakre under vintern som faktiskt är nå trevliga.

Men jag har gjort en liten lista med saker jag tycker om om varje årstid. Givetvis är det fler saker, men det här var det första som jag tänkte på när jag tänkte på de olika årstiderna och vad jag gillar med dem.

 Saker jag gillar med våren:
Snön smälter
Blommorna slår ut
Man kan använda mindre kläder och vissa dagar är det så varmt att man inte behöver någon jacka alls
Börja använda converse utan att frysa eller bli blöt om fötterna
Hoppa i vattenpölar

Saker jag gillar med sommaren:
Värme
Gå barbent
Varma nätter
Utomhuskonserter/festivaler
Hänga i parker
Hoppa studsmatta
Solvarma jordgubbar
Bada
Glass


Saker jag gillar med hösten:
Alla fina färger på bladen
Sparka på bladhögar
Ta fram fina höstjackan och skor


Saker jag gillar med vintern:
Julen
Julmarknader
Varmchoklad
Krossa isen på vattenpölar
Åka pulka
Bygga snögubbar
Nyttårs med raketer och tomtebloss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...