söndag 6 november 2011

Diana F+ Deluxe Pack

Här är min Diana F+ med alla saker som följde med i Deluxe Pack. Till varje kameradel följde det med en instruktionsplansch med text på ena sidan och bilder på den andra. 
Till Diana F+ fick jag med en liten blå bok med massa bilder och små berättelser som berör Diana på något sätt. Väldigt trevlig läsning. 

Jag kommer att skapa en egen kategori till Diana F+ här på bloggen så du lättare kan hitta fram allt jag skriver om hon. Det lär ta en liten stund innan det dyker upp något spännande som bilder där, men ändå. 

Till min Diana F+ använder jag min gamla Gollakameraväska för att lätt kunna bära med mig alla objektiven, blixten, kameran och massvis av filmrullar. 

Finns inte en alltför stor chans att något går sönder i denna väska.
Kameran ligger under de svarta påsarna i mitten och filmrullarna under den svarta påsen i högra facket. 

Så ser det ut när vi flyttat på dem.


 Här har vi skönheten i plast, min Diana F+ med originalobjektivet


Här har vi blixten och små färgade plastflikar som man kan placera på blixten. Ljuset som blixten avger blir då annorlunda mot det vita, vanliga. Man måste dock tänka på att vissa färger tar bort väldigt mycket ljus från blixten.

Massvis av färger att välja mellan

Fäste till blixten och en delare till objektivet. Delaren låter en dela upp bilden i olika delar och man kan då fota flera saker på samma bild utan att de korsar varandra alltför mycket. 

20 mm fisheye

110 mm teleobjektiv

55 mm vidvinkel + närbild (du fäster den stora på den lilla)

38 mm supervidvinkel

Den lilla sak fästes över kameran och man kan då fästa de andra sökarna som följer med en del av objektiven

Då ser det ut så här

Ett 35 mm bakstycke till Diana. Om man byter ut den som reda finns på kameran till den här kan kameran ta 35 mm film istället för 120. Vilket kan vara praktiskt.

 
En självutlösare

Och givetvis massvis av film med olika ISO-värden. 
Från vänster till höger: Färg ISO 100, svart/vit ISO 100, färg ISO 200, färgi ISO 400, färg ISO 800

Så ser filmen ut. Den i silverförpackning är ISO 200 och den vita ISO 400. De två svarta rullarna är två färdiga jag tog idag. 

2 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se hva slags bilder du får tatt!

    SvaraRadera
  2. Jasså fotar du med film. Måste bli dyrt med all film?

    Sv: Ja jag saknar inte vintern. Den kan få vänta länge.

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...