söndag 31 oktober 2010

Gårdagens Halloweenfirande


Hade det riktigt trevligt igår.
Outland Kirkegata hade lite Halloween-relaterade saker igår, bland annat kostymtävling, quest och teckningstävling.
Questen var väldigt trevligt. Gick den tillsammans med Jonas och Sindre. Vi skulle gå till olika ställen och leta reda på olika personer där för att få reda på nästa ledtråd. Dock så gick man för det mesta först till ett ställe sedan tillbaka till Outland Kirkegata, nytt ställe och tillbaka, det var lite drygt. Men det berodde nog mycket på det dåliga vädret. Kan inte vara trevligt att vara ute i kylan och stå och vänta på att en del personer skal dyka upp.
Trots regnet och det lite halvkyliga vädret gick det bra att bara gå i klänningen ute utan att frysa. Det är inte ofta man kan göra det (gå i klänning utomhus i slutet av oktober utan att frysa).

Kostymtävlingen var riktigt trevlig. Jag kom på andra plats. De/han som vann var en zombie med sjuka sår. Så jag förstår ju att han vann hela tävlingen.
Ericas son Mikkel ställde upp i kostymtävlingen hos både Outland östbanehallen och Outland Kirkegata, och han lyckades få pris i båda tävlingarna. Men man kan ju inte förvänta sig annat än 3,5 årig liten räv.

3 kommentarer:

  1. haha jaa de e ju sant :D

    Vad roligt med utklädning. Jag älskar maskerader o dyl =)
    Åh vi har inte haft nån utklädd här =/ Vi bor visserligen bara i en liten mini by, med endast 100 boende, o de är inte så många barn här...

    Du, jag ser på vad du shoppat. Jag har likadan kamera. Den är superbra! Hoppas du blir nöjd med den :D

    SvaraRadera
  2. jaa, man kan ju faktiskt anordna vanliga maskeradfester också :D

    Jag har fortfarande inte lärt mig alla inställningar än, och jag har haft kameran sen i våras... Men de tar ju tid. Dessutom finns de massa inställningar. Lättast e ju vanliga auto, men de e ju inte alltid så kul =/

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...