söndag 10 oktober 2010

At least I'm known for something


Har haft en alldeles underbar dag. Vädret var strålande och blommorna så där vackert halvdöda bara blommor på hösten kan vara. Tyvärr så hade jag total missat rossäsongen iår eller så har det inte varit några rosor alls i Botanisk hage iår, vilket inte låter så troligt. Dock så fanns det några tappra rossorter framme, men inte de jag ville se.

Själva utställningen av Djur du skulle önska inte fanns var alldeles underbar. Vilka fantastiskt hemska djur det var där. Turligt nog var de bara fejk för annars kommer jag börja stanna hemma och aldrig mera gå ut. Och det vore ju sorgligt i sig. Men jag förstår att vissa barn började gråta när de såg djuren. De var inte ... Gud? Evolutionens? ... bästa idéer direkt. Snarare ett par riktigt elaka skämt.  

Håller på att gå igenom alla bilderna nu från idag. Blev en hel del bilder faktiskt. Och alla ´naturbilderna blev underbart höstiga. Kommer kanske lägga upp ett inlägg med en lek. Tänk er spelet Dixit, men tvärtom. Där jag lägger upp bilder och ni ska gissa vilket ord jag använde mig av som tema. Låter trevligt va?

Nu ska jag fortsätta så det här inte tar hela natten. Har ju trots allt annat för mig. Som att lösa gåtan med Earwigs, vem hon är och vad hon gör i Blackrock och varför hon inte kan komma ihåg något alls om sitt liv. Det är ju faktiskt riktigt spännande måste jag ju säga.

På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...