måndag 27 september 2021

Vecka 39

 Då var vardagen tillbaka efter ett par dagar i Zürich. Hade det väldigt fint där och vill gärna resa tillbaka för att se mer. Vi var där för att gå på ett bröllop, så vi spenderade mycket tid med brudparet. 

Den här veckan har jag inga planer, vilket är skönt. I lördags blev alla restriktioner till covid-19 borttagna i Norge, så nu är vi tillbaka till det vanliga (får se hur länge det håller...). Kommer fortsätta med ansiktsmask på offentlig transport, men ska bli skönt att kunna umgås med vänner och familj utan att behöva tänka på antal osv. 

Håller på att gå igenom alla bilder och filmer från resan, vilket är kul. Är första resan med min Nikon Z FC, vilket var väldigt skönt. Väger ju nästan ingenting och det går fort nu när jag tar bilder och fotar. 


Här kommer lite bilder från den senaste tiden. Vi börjar från i lördags. 

Höst = fårikål i Norge. Jag äter inte det, men vi var hembjudna på det till några vänner (fick viltgryta istället som var 👌). Spelade lite spel (Smallworld och Betrayal at house on the Hill). 

En fin soluppgång. 

Onsdagen var första dagen tillbaka på jobbet efter ledigheten för min del. Martin var hemma och sov, jag var ganska trött. Vi kom hem ganska sent, sen var jag för vaken för att kunna somna med en gång. 

När vi flög hem på tisdagskvällen kom fullmånen upp från molnen. Så vackert att kunna se. 

Måndagen besökte vi Lindt museet. 

Söndagskvällen for vi ut och åt hamburgare med en kompis. Väldigt gott, men dyrt. 

Lördagen var vi och besökte museum innan bröllopsfesten på kvällen. 

Vi var lite småhungriga efter att ha rest till Zürich och utforskat området vi bor i, så åt lite grann på ett ställe nära sjön.

Så var vi framme i Schweiz. Vi hade köpt fullflex biljetter dit (utifall att vi behövde ställa in/boka om biljetterna). Vi åt mat när vi kom till flygplatsen, fick frukost på första flyget till Köpenhamn och från Köpenhamn till Zürich fick vi en liten osttallrik. Vi hade också såpass tur att vi fick varsin rad, så hade massa plats. 


En tunnel mellan Ammerud och Grorud har blivit målad och sen dekorerad av barn. Väldigt gulliga små figurer. 

Lucy är så lurvig på sitt bröst, mycket mer än vad hennes mamma och syskon är. Måste vara från hennes pappa som är en Somali. (Om jag har förstått allt rätt så är Abyssiner och Somali samma ras, bara att aby är korthårig och somali långhårig. Så beroende på vilket längd på pälsen de har är vilket ras de får?).

Jag har rensat i våran bokhylla och möblerat om lite. Blev mycket bättre. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...