onsdag 29 september 2021

Andra dagen i Zürich; Rietberg museum och bröllopsfest


DSC_1105
Jag vaknade hemskt tidigt på lördagsmorgonen och började göra mig klar för dagen. Dagens plan var att besöka Rietberg museum innan vi skulle på bröllopsfesten. Jag och Martin gick till närmsta mataffär och köpte lite frukost till de nästa dagarna och lite bakismat till dagen efter. 

DSC_1099
Gick förbi en fin port. 

DSC_1119
Hade på mig en ny klänning från Bright & Beautiful/Collectif clothing

DSC_1122
När vi kom fram till Rietberg gick vi först till Manga utställningen. 

DSC_1125
Den var liten och allt var på tyska. Så vi fick gissa oss fram. 

DSC_1127

DSC_1137
Gick vidare och kollade på den japanska utställningen. 

DSC_1154
Jag lovar att den här statyn följde en med blicken. 

DSC_1172
Kollade i mycket gamla böcker. 

DSC_1178
Och på fina tyger. 

DSC_1195
Vi var stort sett ensamma, vilket var skönt. Zürich tog covid på allvar och i alla barer, resturanger, museum och bibliotek var vi tvungna att visa våra covidpass och ID. 

DSC_1198
Se så fin trappuppgång. 

DSC_1204

DSC_1208

DSC_1215

DSC_1255

DSC_1290
Inne här var det indisk konst.

DSC_1298
Vi fick låna förstoringsglas så man bättre kunde se de små detaljerna. 
 
DSC_1307
Efter museumsbesöket gick vi till köpcenret Sihlcity. Martin ville ha en ny skjorta och så ordnade vi en liten present till brudparet.
 
DSC_1302
Gick och köpte cupcakes. Martin valde en med Oreo och jag tog en med Kinder maxi. 

DSC_1334
Gillar klänningen väldigt mycket. Det är en spetskant runt midjan, som ett bälte. Hade på mig kofta från Arket, väska från Mulberry och Fila skor. 

DSC_1335

DSC_1355
När vi kom tillbaka till lägenheten blev det att göra oss klara och vila lite. Vi skulle inte gå så långt tack och lov. 

De enda bilderna jag tog var på maten. Hade en fantastisk kväll. De vi satt med var väldigt trevliga. Det var ett polskt par som också jobbar i Zürich, en kusin och hennes man och en kompis. Vi dansade massor, fitbiten var säker på att jag var på aerobicspass. Kom i säng vid halv fyra på morgonen. 

DSC_1367
Förrätt. 

DSC_1374
Huvudrätt. 

DSC_1377
Dessert. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...