måndag 6 september 2021

Vecka 36

Då är hösten här på riktigt. Vi hade strålande väder i Oslo förra veckan, kalla morgnar, men mitt på dagen var det kring 25 grader. Träden runt där jag bor har bytt färg och världen ser ut att brinna. Är så himla fint. Har hopp om att gå en promenad i skogen i veckan och ta massa höstbilder. Kanske jag bara går från jobbet och hem, det ska ta kring en timma.... 

Annars så ska jag hämta ut paket som hamnat på Kampen. Jag hoppas det är en lampa jag beställt. Den ser ut som en måne, och om jag minns rätt beställde jag den som ganska stor.... Det ska vara personalmöte med jobbet, så är en del att förbereda till det.

Försöker följa med på smittutveckling runtomkring i Europa lite extra. Vi är bjudna på bröllop i Schweiz nästa vecka och jag hoppas innerligt att vi kan resa. Det ska nog gå bra, båda är fullvaccinerade, vi tar spottprov på jobbet varje vecka, så känner mig ganska säker. Men sen igen känner jag till ett par stycken som varit fullvaccinerade och blivit smittade ändå... Nåväl, vi får se vad som händer.... 

Lite bilder från förra veckan.

Måndag hade träden börjat lite smått att ändra färg. 

Tisdagen ännu lite mer färgbyte.

Sally har bästa tv-tittar stilen.

Alltså det börjar bli riktigt fint. Är peppad på våren när träden äntligen får blad igen och på hösten när dem byter färg.

Fredagen vaknade jag och mådde piss. Har varit småförkyld länge nu, men har inte covid, utan har bara en envis förkylning. Hade tänkt vara hemma och vila, men var mycket på jobbet. Tog på mig en fin klänning och sminkade mig lite för att må lite bättre. 

Lördagen mådde jag tack och lov bättre. Skulle ut med fyra kollegor för att gå på afternoon tea hos Theatercaféen. 

Tog en bild i hissen när jag var påväg hem. Var varmt klädd, vilket var lite drygt mitt på dagen, men perfekt på kvällen när det var kallare. 

Lucy hade bästa söndagsplanen, bara vila. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...