fredag 17 juli 2020

När vi firade 3 år som gifta (middag hos Norda, övernattning hos the Hub & afternoon tea)


DSC_5734
Fredagen för tre veckor sen skulle jag och Martin fira 3 år som gifta. Det han inte visste om var att jag bokat bord hos Norda, ordnat övernattning hos the Hub och aternoon tea på lördagen i the Hub bar. 
Jag fick gå tidigare från jobbet, så jag hann checka in på rummet och ta en snabbdusch innan jag skulle möta Martin. 
Jag hade på mig en klänning från COS. Har den i ljuslilarosa också. 

DSC_5752
Vi gick först till Den gamle skobutikk för drinkar och byta presenter. Martin fick en korthållare av mig och jag fick fler akvarellfärger. 

DSC_5760

DSC_5767
Vi har varit där en gång förr, vet inte varför vi inte går hit oftare för det är mysigt. Det finns också en takterrass. 

DSC_5773
Sen tog jag med Martin till rummet och han försvann bland alla kuddarna. 

DSC_5778
Det var en del konst i rummet, bland annat det här fåret. 

DSC_5781
Sen var det middagsdags, så vi tog hissen till 13e våningen. 

DSC_5784
Världens finaste Martin. 

DSC_5786
Jag passade fint in med den gröna bakgrunden. 

DSC_5791
Förrätt. 

DSC_5795
Huvudrätt. 

DSC_5803
Dessert. 

DSC_5798
Det var en riktigt varm dag, så jag var glad att vi både satt inne, men också i skuggan. 

DSC_5812
Vi gick ut och kollade på utsikten. 

DSC_5827
Så vipps är det lördag och vi skulle checka ut, men inte gå långt. 

DSC_5857
För det var dags för afternoon tea i deras bar. 

DSC_5852

DSC_5842

DSC_5837
Första rätten. 

DSC_5860
Andra rätten var en rödbetssallad. 

DSC_5872
Och så dessert. 

DSC_5888
Sen for vi på grillning hos en kollega till mig. Se vilken utsikt dem har från takterrassen. Vi var nära på att bli uppätna av mygg, är fruktansvärt mycket mygg i Oslo. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...