torsdag 9 juli 2020

En eftermiddag i botaniska trädgården


DSC_5084
En dag för någon vecka sen slutade jag tidigt på jobbet. Gick till Backstube på Töyen torg för att köpa lite fika. 

DSC_5085
Behöver du väldigt gott (och billigt) fika i Oslo så ska du gå till en av alla Backstube cafér som finns. 

DSC_5091
Hade på mig en t-shirt från Uniqlo och kjol från Midnatt.no. 

DSC_5110
Den första delen i botaniska trädgården jag gick till var dufthagen och luktade på blommor. 

DSC_5121

DSC_5225
Gick vidare och tittade på fiskar. 

DSC_5270
Det är en liten del av botaniska trädgården har blivit dedikerad till ängsblommor. Är många insekter som flyger omkring. 

DSC_5314
Men det bästa av allt? I juni så blommar alla pionerna i bestemorshage. 
 
DSC_5323

DSC_5535
Satte mig ned och fikade lite grann, lyssnade på podcasts och målade lite grann. Satt ganska länge och myste innan jag packade ihop och tog t-banan hem igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...