måndag 17 februari 2020

Vecka 8

God förmiddag. Hoppas du har det fint i din del av världen. Håller på att klipper ihop mer filmklipp till min youtube-kanal, både från Japanresan (närmar sig slutet nu!) men också en del från mitt vardagsliv här i Oslo. Även om det är mer tidskrävande än bara bild, så är det väldigt kul att kunna kolla på sen. 

Det kommer vara en lugn vecka på jobbet, vilket ska bli skönt. Är vinterlov i Oslo och många ska vara lediga. Får se vad jag hittar på för något. 

Här är bilder från förra veckan. 

 Tisdagen hade vi personalmöte, så jag for in till stan innan mötet började.

Åt pizza från pizzeria La Pietra till middag. Testade en ny pizza, pizza Bianca som har crème fraiche, parmaskinka, gorgonzola, svamp och honung. 

Har alltid sällskap av dessa två, tror dom hoppas mest på mat och dreamies, men också väldigt mycket mys. 

 Var på utflykt till elefantparken med jobbet och balanserade på elefanter.

Torsdagen var jag i teknisk museum med mamma och min lillebror för ett kvällsevent. Väldigt fint att få se några utställningar upplysta. 


 Här testade Robin att trumma med robotar. Han slog en takt i bordet och sen härmade robotarna han.

 På kvällen kollade jag på To ll the boys I loved before. PS. I still love you på Netflix. Riktigt gullig film.

Fredagen var det valentines och jag var riktigt peppad. Har alltid haft fina minnen till alla hjärtans dag, när jag var liten var jag och min dåvarande bästis hos hennes farmor och farfar. Vi fick en liten ask med geléhjärtan och en liten present var. 

 På kvällen var vi på konserter hos John Dee. Väldigt mysigt och intimt. Var 5 små band som spelade.

Lördagen fick jag stresslufta Lucy innan jag skulle möta mamma. Hon måste verkligen ut lite grann varje dag, annars blir hon tokig. Hon hade nog haft det bäst av att vara utekatt, men vi vill inte det. 

Söndagen kollade jag ikapp på youtubeklipp, fixade med bilder och inlägg till veckan och klippte lite film. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...