måndag 3 februari 2020

Vecka 6

Glad måndag. Hoppas du har det fint i din hörna av världen. 
Helgen har jag inte gjort så mycket, jag rensade massa bilder och filmer från datorn, den ville inte göra så mycket mer nu, så det behövdes. 

Förra veckan var helt ok, onsdagsmorgonen kunde jag gärna ha varit utan. Somnade med värsta huvudvärken på tisdagen, vaknade med den på onsdagen, halkade på slasken på väg till bussen så jag slog hål i tightsen och knäna, missade bussen så fick vänta i kylan i över en kvart och sen missade jag nästa buss för att busschauffören behövde, mest troligen, på toan (vilket hen helt klart får lov till, det bara hjälpte inte på min morgon). Halkade även på fredagen, men då gick allt fint. 

Här är lite bilder från förra veckan. 
Om vi bortser från den dåliga början på onsdagen, var resten av dagen riktigt fin. Var på utflykt till norsk folkemuseum med jobbet. 

Som tröst  för en dålig dagköpte jag två små monstrera efter jobbet.

Sally har hittat sin älsk på Martins ryggsäck som ligger på tvättkorgen. 

Lördagskvällen hjälpte Sally mig redigera film från Japan. Hiroshima är klar, håller just nu på med Osaka. Allt fram till då av Japan-resan hittar du här

 Hon nöjde sig till slut med att bara hänga bredvid istället för på datorn. 

Jag har blekt håret igen. Har köpt mer rosafärg så ska ta tag i det efter att vi tagit nya bilder till jobbet. 


Söndagen vaknade jag av en missnöjd Lucy på min höft. 


Vi tog med oss katterna ut i skogen där vi bor.


Sally är inte så ofta med ut, hon vill för det mesta fort in igen, men söndagen ville hon vara ute länge. 


Gullisen. 


Är så kul att se hur dom är ute ihop. Sally fick syn på Lucy och Martin och gick i attack position. Sen mjauade hon lite ynkligt istället för att angripa. 


Resten av söndagen var det film tittade och filmredigerande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...