tisdag 6 augusti 2019

Tokyo DisneySea del 1: Mysterious Island, Mermaid Lagoon, Lost River Delta

Jag är less på att vänta på att min Flickr ska fungera igen, så här kommer en hel hög med bilder från när vi besökte Tokyo DisneySea 17 april 2019. 

 Vi var trötta men peppade när vi köade för att komma in till DisneySea. Vi hade gjort upp en plan för vilka rides vi skulle ha fastpasses till och vad vi skulle göra. 

 När vi kom in blev vi mött av en orkester. Vi kollade på kartan var vi skulle någonstans. 

 I Japan varar påsken helt till juni, så vi var väldigt tidigt ute med vårat påskfirande. 

 När du kommer in är det här det första du ser, Da Vincis ställe. 

 Jag har, förutom dagen innan när vi besökte Disneyland, aldrig varit i en temapark som gjort det så här bra. Kändes mer som Italien än något annat. 

 Men vi skulle hit, till Mysterious Island för att ta fastpass till Journey to the center of the earth. Det var ingen kö alls till 20,000 leagues under the sea, vilket var perfekt. 

 Området är verkligen perfekt och väldigt steampunk känsla. 



 Det är en café här nere som vi besökte en gång under dagen. 


Från Mysterious Isalnd till Mermaid Lagoon. 




Jag hade på mig min Vans Ariel tröja, Ariel väska. Jag ville ha Ursula öron, men de jag hade köpt i Disneyland passade fint.


 Vi gick sen till Lost river delta och ordnade fastpass till Raging Spirits. 

 Och ställde oss i kö till Indiana Jones. 

Kön var väldigt extra. 




 Martin ville ha något att äta så vi hängde här lite grann. 

 Tog massa bilder vid raging spirits. 



Sen var det dags för nästa fastpass som var till Journey to the center of the earth. Bland de bästa ridesen någonsin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...