fredag 16 augusti 2019

Min fotobok med bilder från Japan

Häromveckan tog jag tag i något som behövdes göras. Jag fixade ett fotoalbum med bilder från Japan. Jag tog absurda mängder med bilder (typ 600 om dagen, no joke) och jag vill inte att de bara ska ligga på datorn, för helt ärligt, hur ofta kollar man på dem där. 

Det tog lite tid att fixa en bok på cirka 150 sidor och helt ärligt ganska så dyrt, men är riktigt nöjd med resultatet. 
Jag valde att blanda lite med mer ordentliga bilder jag tog med mer privata bilder som kan var kul att se tillbaka på. 

 Betalade extra för att få texten guldig, vilket var ett bra val. Passar perfekt med kvällsbilden jag valde till framsidan. 

 Ett uppslag är en dag/aktivitet och jag försökte hålla dem i rätt ordning efter vilket dag det var. 

 Jag valde ett matt papper, vilket är perfekt för jag hatar när det skiner för mycket när man ska se på bilder. 




Känner att jag vill göra fler böcker. Drömmen vore att göra en för varje år, men känner att det kan bli lite väl dyrt.

4 kommentarer:

  1. Åh fotoböcker och utskrivna bilder är ju det bästa som finns! Skriver själv ut ett gäng bilder i slutet på sommaren varje år från året som gått sen sist :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det bästa. Känner att jag borde lägga ned tid, och pengar, på att få gjort det ordentligt. Måste var så kul att se tillbaka på.

      Radera
  2. Vilken FIN fotobok!! Jag tycker du skall skita i vad det kostar för ibland får saker och ting kosta för att det skall vara värt i långa loppet =)... har en hel del mappar som skall skickas för att bli fotoalbum, tillsammans ligger prislappen en smärre 10k kronor!!! Förstår verkligen dig med att det är dyrt *S*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Känner ju också att denna här är lite extra ordinär, kommer ju inte göra en liknande resa på ett tag, om ens alls. Har kring 10 år med bilder som ska bli album, så kommer ju att kosta en del. Men är säkert värt det när böckerna väl ligger framme.

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...