måndag 14 januari 2019

Vecka 3

Hej. Hoppas du har det fint. 
Förra veckan var min första hela jobbvecka på ett halvt år, vilket märktes väldigt tydligt. Jag har sovit efter jobb varenda dag känns det som och jag har haft svårt att hålla mig vaken till kl. 22. Hoppas det blir bättre snart. 
Något positivt är att jag märkt att det blir ljusare, vilket känns väldigt hoppfullt. Tycker ändå att den här vintern går fort, antingen är det jag som blir gammal och inte märker dagarna lika väl som förr eller så bara bryr jag mig mindre. 

Jag har min syster på besök den här veckan, vilket är riktigt kul. Kommer säkert hitta på massa saker med henne.
Till helgen kommer en av mina bästa vänner på besök och stannar ett par dagar hos oss. Ska bli så himla kul. Är lite småjobbigt när de man umgåtts mest med i Oslo bara flyttar sin väg...

Annars då? Jo, vi har fått en till katt. Världens finaste Sally. Hon och Lucy kommer överraskande bra överens, det är lite småbråk ibland, men de sover med varandra och så. 

Men låt oss ta en titt på bilder från förra veckan.


Jag hade hittat min externa hårddisk och började föra över bilder. Hade kring fem år med bilder som skulle dubbelsparas på, tyvärr fick inte allt plats, så ska se hur jag gör med de två+ åren som är kvar...

Plötsligt kom snön tillbaka och med den alla djurspår. Älskar att se små tassar i snön. 

Jag tyckte att Lucy plötsligt blev stor. Hon växer ibland en del över en natt, vilket är lite speciellt...

Fick hem massa paket en onsdag. Det mesta är inför resan till Japan, så jag har packat undan det. 


 Onsdagskvällen kom min syster äntligen hit och hade med sig Sally. Sally är hennes gamla katt som hon dessvärre inte kan ha kvar längre. 

 De var väldigt skeptiska till varandra, men nu går det bra. 

 En dag efter jobbet såg det ut som sockervadd på himmelen. 

 Mina gullisar. 

 Fredagen kom mamma och minsta systern Maya på middag och spelande, och för att träffa katterna såklart. 

 Sallys tass <3 

Här är hon. Får ta ordentliga bilder på henne en dag. Hon är så himla vacker. 

Lucy har lite svårt med att dela med sig av sina saker. Nu går det bättre att Sally är på klorstativet, men det gjorde det inte i början. 

Lördagen var vi på middag hos mamma som ordnade sushi. Mamma ordnar så himla god sushi, och så mycket. Blev sjukt mätt. 

Det blev över 3 bitar när vi var färdiga med det här. 


 Vi for som vanligt till Elsker när Johanna är på besök. Tog en taxi hem efter ett en gång. 

Mitt hjärta smälter. 

Söndagen var en riktigt lugn dag. Har så lite ork för tiden, orkar inte komma mig ut alls och vill stort sett bara sova. Är säker på att om jag vore ett djur, vore jag en som går i ide hela vintern. 

Jag och Martin spelade Lords of Waterdeep och jag vann rejält. Vet inte helt om jag fått så mycket poäng förut, men kom i alla fall till 191. 

Hoppas du får en riktigt fin vecka.  

1 kommentar:

  1. Kärleksbråk händer ju även för andra djur än människan ;)... gött att de ändå är vänner större delen! Bästa med hemlagat sushi är att det blir sjukt mycket än vad det annars blir om man köper + godare också!! Ha en TREVLIG VECKA nu...

    SvaraRadera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...