fredag 25 januari 2019

En lördag med Jenny på Lökka och pubrunda

I lördags när Jenny var här på besök skulle vi gå på stan. Jenny är en person jag har umgåtts med absolut mest här i Oslo, vi jobbade ihop och hängde ihop typ varenda eftermiddag och helg.
Vi skulle ut och utforska staden och besöka ställen hon hade saknat.

P1190077
Så vi började nära Carl Berners Plass och gick förbi de söta små husen.

P1190084
När vi kom till Grünerlökka gick vi förbi COS och kollade på deras rea. Jag hade på mig en ny tröja från Monki och en kjol jag precis fått hem från ASOS som egentligen ska packas ned inför Japanresan.
Jag köpte den randiga klänningen till höger i bild. Jag tittade på den förra sommaren men köpte den aldrig och ångrade det hela sommaren. När vi kollade in reagrejerna berättade jag det för Jenny, vände min om och där hängde det en kvar. Den var lite tight i armarna, men det går fint. Ska bo i den hela sommaren och kompensera för att jag inte hade den förra året.

P1190086
Jenny var hemskt sugen på kaffe, så vi försökte hitta ett mysigt kafé som helst inte skulle vara en del av en stor kedja. Det fick bli godt bröd (som är en del av liten kedja...). Vi delade på det här.

P1190087
Kolla vilken superbabe hon är med världens största hjärta.

P1190088
Jag blir bara blekare och blekare för varje dag som går. Snart kommer jag bli genomskinlig.

P1190090
Efter stan skyndade vi oss hem för att vila lite innan vi skulle möta Martin i staden för att gå på en pubrunda.

P1190095
Vi började hos Himkok och kollade in barbershoppen Pels Pels.

P1190096
Vi drack goda drinkar. Himkok är känt som en av världens bästa barer, och en ganska hemlig sådan. Är ingen skylt eller så som direkt visar att det är en bar som ligger där.
Drack i alla fall en jordgubb och basilika drink som var himla god.

P1190099
Här är mitt sällskap för den tidiga kvällen.

P1190104
För att fortsätta våran barrunda så gick vi till Verkstedet. Det var väldigt tidigt på kvällen, så vi hade nästan hela stället för oss själva. Men en halvtimma eller så innan vi gick var det någon dj som började spela. Ibland la han in oväntade ljud, vilket skrämde slag på mig ena gången. Min puls gick från typ 70 till 100. Ganska kul att se på fitbiten. 

När vi inte orkade med musiken mer gick vi vidare. Jenny såg en skylt där det stod Henry & Sallys och vi kände att dit skulle vi. Hittade typ enda stället i Oslo utan cider, de serverade endast öl i olika former och smaker. Jag drack en med passionsfrukt och mango, men det var väl inte det bästa jag druckit direkt. 

Tog lite selfies i badrummet. 

Min kompis Kristian joinade oss just efter att Martin hade gått. Vi satt kvar en stund på H&S innan vi gick vidare. Vi hittade en snöhög och började leka där lite grann innan vi gick till politikern och stannade där till efter tre en gång. 

Söndagen spenderade vi i soffan under täcken och gjorde verkligen ingenting utan bara ojade oss. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...