måndag 13 augusti 2018

Vecka 33

Hej. 
Nu är väl de flesta tillbaka på jobbet efter semestern. Några ska kanske börja skolan snart? 
I Oslo har det blivit kallare, mycket kallare. Är skönt, men känns som att hösten kom lika brått som sommarvärmen. Kan använda fler plagg ur garderoben, vilket jag är tacksam över. Har en del fina klänningar i opraktiskt material som har varit för varma än så länge. Får njuta den korta tiden nu och använda dessa så mycket jag bara kan. 

Den här veckan ska jag tillbaka på jobbet efter att ha varit sjukskriven ett tag. Det ska bli kul att komma tillbaka igen och träffa alla på jobbet. Några har jag inte sett på ett himla bra tag. 

Annars har jag inga stora planer. Vi ska ta med Lucy till veterinären idag och ta sista vaccinen för nu. Det är verkligen mycket som kretsar kring henne för tiden, men det är bara mysigt. 

Måndagen hängde vi bara i soffan och myste. Är så glad att hon är en myskatt.

Vi hängde en del på balkongen. 

Och vissa var himla nyfikna när jag tar upp telefonen och riktar den mot henne. 

Hon följer mig överallt hemma. Är jag på balkongen är hon där, går jag på toan så följer hon med, när jag duschar sitter hon rätt vid duschen och tittar på. 

Och så ska hon gärna sova på mig. 

Fredagen hade hon bott hos oss i två veckor. Känns mycket längre, men kortare på samma gång. 

Jag har börjat fylla ut min reseplaneringsbok inför våran Japan resa nästa år. Vi har bokat flyg och boende nu. Är så himla spännande. 

Lördagen vilade vi lite grann innan vi fick gäster. Vi hade bjudit hem några vänner på middag och brädspelande och för att träffa Lucy. 

Vi spelade bland annat Game of Life med drickregler. 

Lucy fick inte gå på bordet, hur mycket hon än ville. 

Söndagen for vi hem till de som äger Lucys mamma och systrar för att ha en playdate och spela brädspel. Det var ganska så spännande, men var en hel del bråk. Lucy bråkade med allihopa...

Hoppas du får en riktigt fin vecka. 

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen det var okej att komma tillbaka! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det :) Tar det fortfarande lugnt, men känner mig redo att vara mer där nu :)

      Radera

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...