torsdag 30 november 2017

Årssammanfattning januari - februari - mars

Nu närmar det sig slutet av året och har som tradition att sammanfatta året som var, tre månader i taget. 

JANUARI

Jan3
Under januari så var jag bland annat på konsert och såg på Green Day, var ute och festade med Martin och Johanna, kollade in fina väskor hos Kate Spade, köpte nya blommor och kollade in husområden vi gärna hade bott i. Visade upp lite koreanska skönhetsgrejer jag beställt hem, örhängen som stjärnbilder och favorit ögonskuggepaletten jag fick i julklapp.

Januari var en väldigt fin månad när jag kikar tillbaka på den. Vi förberedde en hel del till vigseln, vi var väldigt bestämda på vilken helg vi ville gifta oss på och eftersom att vigselsöknaden endast är giltlig i fyra månader och tinghuset endast tog mot bokningar om man hade fått söknaden godkänd, var det mycket vi behövde göra klart i januari. 

FEBRUARI

Feb5 
I februari var det väldigt vinter och kallt i Oslo. Vi fick besök av min farmor och farfar i ett par dagar. Vi var och körde go-kart med mina syskon som en julklapp Martin gav. Det var Restaurant Day och vi var ute och åt med min mamma, lillasyster Maya och Martins kompis Robert. Vi var på en riktigt snabbresa till Vilnius och utforskade den staden i dagarna två. Jag och Martin var och kollade på Roller derby för första gången. 

Februari är ju alltid kall, det slår ju aldrig fel. Tack och lov så är det ju en kort månad. Det blev en del bröllopsplanerande nu, vi ordnade bland annat tid till vigsel och så. 

MARS

Mar1

Under mars var jag bland annat på bröllopsmässa med mamma, ordnade bröllopsinbjudningar med våra best mans, var på möte med stället vi hyrde till bröllopsfesten; Ingensteds, jag var på SPA som jag fick i julklapp av Martin och konsert på kvällen (såg det franska bandet Gojira), jag beställde hem nya vita sneakers (som visade sig bli gröna i solen), det var st Patricks Day, jag var på ett mordmysterium och såg Disturbed och Avenged Sevenfold, vi var på Melodifestivalen fest vilket var väldigt trevligt. 

Mars är alltid en väldigt fin månad. Den brukar börja bli varm och slutet av mars är det stort sett vår med blommor och massa sol. I slutet av mars snubblade jag ute och skadade mig rejält. Jag har ett fult, stort ärr på höger knä och en skadad vänsterfot som minne. Det känns knäppt att fortfarande känna av foten så här länge efter, men som MR röntgen visade så hade jag tur att jag inte har mer problem. Slet visst sönder en hel del i foten och det var nära på att ledbanden strök med. Men annars så var mars riktigt, riktigt fin. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...