tisdag 17 januari 2017

En liten bit av barndom

När jag var ca 13 år läste jag en serietidning som hette W.I.T.C.H. Köpte noga alla bladen som kom ut, även specialerna som kom då och då. Älskade verkligen historien och hur de var tecknade. Precis som med böcker var det skönt att komma iväg någon annanstans ibland. 

Jag läste aldrig klart serien av diverse orsaker, tror mest att det blev att jag växte ifrån serien tyvärr. Och sen, om jag förstått det rätt, så blev serien aldrig färdig i Sverige, vilket också kan ha hjälpt. Jag har tänkt i många år på att försöka få tag i hela serien igen, men har inte direkt gjort någon större insats på att hitta den. 
Så en dag förra veckan, bland hostningar och nysningar, blev jag nyfiken och började googla omkring. Lyckades hitta en amerikansk sida där en vänlig själ har skannat in hela serien och man kan läsa den gratis där. Om du också vill läsa serien, så finns den här




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

2023 sista fest

 Vi har kommit till 2023s sista fest.  Det var en mulen dag. Var lite orolig att vi inte skulle njuta våran utsikt när det skulle bli ett n...